به گزارش ایرنا، نعمت الله بیرانوند روز دوشنبه در همایش بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: کارکنان این سازمان در استان ایلام با توجه به دامنه بسیار وسیع فعالیت های نظارتی خود در فصول و ماه های مختلف همچون ایام سال نو ، بازگشایی مدارس و تردد زائران اربعین حسینی مشغول بکار هستند و تلاش مستمری را برای انتظام بخشی به وضعیت عرضه کالاها و خدمات در استان انجام می دهند.
وی افزود: فعالیت های این سازمان در سه حوزه کالا و خدمات ، بهداشت ، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز بوده که هر کدام از این حوزه ها نیز به زیر مجموعه های دیگری تقسیم می شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 700 پرونده در حوزه کالا و خدمات و تخلف های روی داده در بازار استان تشکیل شده است ، ضمن اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز 170 پرونده و در بخش بهداشت ، دارو و درمان 150 پرونده تشکیل و رسیدگی شده است.
بیرانوند ادامه داد: این آمارها در مقایسه با دوران مشابه سال های گذشته روند کاهشی را نشان می دهد که بیان کننده وقوع تخلفات کمتر در بازار استان است.
وی اضافه کرد: فعالیت دستگاه های نظارتی نباید تنها به سطح بازار محدود شود، باید ضمن پاکسازی مراکز عرضه از کالاهای قاچاق و استاندارد سازی وسایل آنرا به سایر حوزه ها همچون مراکز خدمات پس از فروش ، صنوف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، آرایشگاه های زنانه و مردانه و حتی کیفیت و کمیت ارائه خدمات در مراکز دولتی بسط و گسترش دهیم.
معاون اداره صنعت ، معدن و تجارت ایلام نیز در این مراسم گفت: مقوله تعزیرات حکومتی و نظارت بر بازار پدیده ای بدیع و جدید نیست و از صدر اسلام تاکنون به این موضوع توجه و رعایت حقوق مصرف کننده و تولید کننده از سفارشات موکد دین مبین اسلام است.
جمیل شوهانی تاکید کرد: اگر می خواهیم شاهد بازاری منصف باشیم باید تمامی ارگان های نظارتی مسئول با هماهنگی و همگرایی برنامه های خود را عملیاتی کنند و در این میان نقش اصناف و بازاریان تعیین کننده است.
وی یادآور شد: جامعه اصناف در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همواره مددکار مسئولان و مردم بوده اند و در تامین ارزاق عمومی و نیازهای مردم پیشقدم بوده اند.
معاون اداره صنعت ، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: هرچه همگرایی میان اتاق اصناف با مسئولان نظارتی بیشتر باشد، سامان بهتری بر وضعیت ارائه خدمات در سطح بازار صورت خواهد گرفت و از اجحاف در حق مصرف کننده جلوگیری می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این همایش گفت: امروزه شاهد گسترش روز افزون انواع بیماری ها و حوادث در سطح جوامع هستیم که کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
دکتر راضی ناصری فر اظهار کرد: تامین زندگی سالم از مهم ترین عوامل در مقابله با خطرات پیش روی زندگی جوامع بشری است و نقش حوزه بهداشت و درمان در این زمینه تعیین کننده است.
وی اضافه کرد: باید با ارزیابی روندهای گذشته و اصلاح رویه های نادرست تلاش کنیم هرچه بیشتر به سمت زندگی سالم حرکت کنیم، تحقق این امر نیازمند درگیر کردن عموم مردم است تا همگان از نتایج مثبت آن منتفع شوند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: مقوله سلامت از مهم ترین راهبردهای کشورهای بزرگ دنیا بوده و در اقتصاد آنها نقش اساسی ایفا می کند بطوریکه در آلمان دومین صنعت مهم این کشور محسوب شده و در آمریکا نیز رئیس جمهور سابق این کشور مهم ترین برنامه خود را حوزه سلامت بیان کرد.
ناصری فر تاکید کرد: تقویت زیرساخت های بخش بهداشت و درمان در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز در اولویت قرار گرفته که نتایج ملموسی نیز به دنبال داشته است.
وی گفت: بدون شک با توجه به گستردگی خدمات در حوزه بهداشت ، دارو و درمان باید نظارت دقیق بر مراکز عرضه کننده خدمات صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از اجحاف در حق مردم بتوانیم روز به روز شاهد ارتقای خدمات ارائه شده در این حوزه باشیم و در این زمینه آمادگی داریم برای برخورد با متخلفان با دستگاه های نظارتی و بویژه تعزیرات حکومتی همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.
رئیس خانه اصناف ایلام نیز در این مراسم گفت: بیش از 2 میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت می کنند و 17 درصد تولید ناخالص داخلی در نتیجه مشارکت اصناف بدست می آید.
یونس هواسیان تاکید کرد: 90 درصد تولیدات و 70 درصد واردات کشور توسط جامعه اصناف انجام می شود.
وی با اشاره به فعالیت 22 هزار واحد صنفی در استان بر آمادگی صنوف مختلف با دستگاه های نظارتی برای کنترل بازار و نظارت بر قیمت ها تاکید کرد.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.