رمضان رستمی روز چهارشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: با توجه به فصل نقل وانتقالات و افزایش مراجعه عموم به واحدهای مشاور املاک ، نحوه فعالیت این واحدها با جدیت رصد می شود.
وی اضافه کرد: برابر قوانین و مقررات نظام صنفی، مشاورین املاک می بایست طبق نرخ نامه ابلاغی از سوی اتحادیه مربوطه، حق الزحمه خود را دریافت نمایند و علاوه بر آن، صدور فاکتور در مقابل حق الزحمه دریافتی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش نیز در مقررات این صنف تصریح شده که رعایت آن برای متصدیان مشاورین املاک الزامی است.
وی افزود: یکی از مشکلات و شکایات طرح شده در این حوزه را می توان به نگارش های غیر اصولی، عدم ثبت مشخصات و جزئیات دقیق ملک مورد اجاره یا معامله، عدم درج وجه التزام یا درج مبالغی غیر اصولی، مخدوش شدن قراردادها و استفاده از شهودی نامشخص و یا غیر قابل دسترس اشاره نمود که می تواند بروز اختلاف در قرارداد تنظیمی را برای مالک و مستاجر و یا خریدار و فروشنده در پی داشته باشد.
رستمی یادآورشد: مردم می توانند شکایات خود در این حوزه را با مراجعه حضوری و یا به صورت تلفنی با شماره های 5-32218154 مطرح نمایند تا ضمن راهنمایی، مورد رسیدگی نیز قرار گیرد.
اکنون دراستان البرز بیش از 4 هزارمشاوراملاک فعال است.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.