به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز جمعه در آیین پایانی دوازدهمین دوره مسابقه های دارالقرآن امام علی(ع) در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم اظهار داشت: فضای قرآنی کشور با قبل از انقلاب و با بسیاری از کشورهای مدعی طرفداری از قرآن و قرآن پژوهی قابل قیاس نیست و قاریان بسیار خوبی در کشور داریم و این توفیق بواسطه عنایت های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بدست آمده است.
وی بیان داشت: نباید تنها به قرائت قرآن و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز بسنده کنیم، چون این جایزه مقدمه ای برای گرفتن پاداش آخرت است و با عمل به قرآن جایزه واقعی را از دستان فرشتگان الهی خواهیم گرفت.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی قرآن خاطرنشان کرد: اگر کسی می خواهد خدا با او سخن بگوید، قرآن بخواند و اگر قصد سخن گفتن با خدا دارد، نماز اقامه کند‌.
حسینی بوشهری تصریح کرد: یکی از واقعیت هایی موجود در مورد قرآن این است که اگر این کتاب الهی نبود، بخش زیادی از معرفت ها و شناخت های ما در مورد جهان پس از مرگ وجود نداشت.
وی قرآن را معتبرترین منبع خبری در خصوص گذشته و آینده توصیف کرد و گفت: تاریخ ها دستخوش حوادث قرار می گیرند، اما تاریخ دست نخورده از زبان قرآن بیان می شود و زیباترین اخبار در مورد آیندگان و پیشینیان و پیام های تاریخی را باید در قرآن جستجو کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان داشت: قرآن به انسان حرکت می دهد و به استوارترین و محکمترین مسیر هدایت می کند و چنین تعبیری را در رابطه با غیر قرآن نداریم.
وی قرآن را بهترین قانون برای اداره جامعه‌ دانست و افزود: قرآن قانونی ارائه می دهد که ولایت و سرپرستی در مرحله‌ نخست با خداست و از دیدگاه آن زن و مرد در پیشگاه خدا یکسان هستند و‌ تقوا و عمل صالح تنها معیار برای تفکیک آنها به شمار می آید.
حسینی بوشهری ادامه داد: قرآن موجب آرامش روحی بشر است و اولین گام برای آشنا شدن با آن تدبر در قرآن است و مقدمه تدبر نیز فهم دقیق این کتاب آسمانی می باشد.
در دوازدهمین دوره مسابقه های قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان حدود پنج هزار و 300 تن از فعالان قرآنی و 800 حافظ کل قرآن کشور شرکت کردند.
این دوره از این مسابقه ها در پنج رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت و ترتیل‌ خوانی قرآن کریم در 2 مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن به مدت 6 روز در مجتمع فرهنگی زیارتی یاوران مهدی عج(ع) قم برگزار شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.