به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین با بیان اینکه طبق نقشه راه موجود معتادان در مراکز ترک اعتیاد مهارت و مشاغل مختلفی را می آموزند، افزود: تیم های مراقبت بعد از خروج معتادان در راستای پایش سلامت و پاک بودن معتادان در سراسر استان تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه باید برای اجرای برنامه های پیشگیرانه در زمینه اعتیاد اتاق های فکر قوی و با پشتوانه علمی تشکیل شود گفت: سازمان های مردم نهاد در این راستا با قدرت پا به عرصه میدان گذاشته و در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد نقش ایفا کنند.
او با بیان اینکه این دبیرخانه از لحاظ مالی و کمک فکری از پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و دکتری حمایت می کند از دانشجویان خواست برای حل مشکل اعتیاد در جامعه تئوری های علمی و عملی به جامعه ارائه دهند.
بهشتی در ادامه با بیان اینکه در زمینه اعتیاد هیچ فردی در جامعه مصون و محفوظ از خطر آلوده شدن نیست، اظهار داشت: باید حساسیت های اجتماعی نسبت به معضل اعتیاد در استان افزایش داده شده و مردم برای مبارزه مسلح به آگاهی شوند.
وی همچنین از تشکیل تیم های اجتماع محور و همچنین اجرای برنامه های گسترده مبارزه با اعتیاد ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی در سراسر استان اردبیل خبر داد.
فرماندار نمین هم در این جلسه گفت: نوع اعتیاد از نظر کمی و کیفی خطرات بسیار زیادی را برای جامعه به بار آورده که مقابله جدی با این معضل نیازمند تشکیل نهضتی فراگیر و ضربتی است.
عاطف ناصری با بیان اینکه افزایش آمارهای معتادان در سال های گذشته حکایت از عدم موفقیت در مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی را دارد
، افزود: مطالعات علمی راجع به این پدیده باید از دوران نوجوانی و با ساختار منظم و منطقی در جامعه باید انجام شود.
فرماندار نمین آگاهی دهی و روشنگری بدون تعارف و بی پرده را گام اول پیشگیری و مبارزه با اعتیاد دانست و گفت: مطالعات در زمینه علل اعتیاد باید منطبق با خصوصیات و ویژگی اشخاص در جامعه انجام بگیرد.
ناصری در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از12 هزار نفر در زمینه اعتیاد در شهرستان نمین آموزش دیده اند گفت: در زمینه ازدواج های زودهنگام نیز باید همین برنامه با قدرت پیگیری و اجرا شود.
وی اظهار کرد: باید برنامه های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را به گونه ای پیش ببریم تا دانش آموزان و دانشجویان در کانون مطالعات قرار گرفته و حساسیت خانواده ها نیز در این راستا دوچندان شود.
رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین در ادامه سخنان خود از همه ادارات و نهاد های دارای مسئولیت اجتماعی خواست مطالعات فردی و اجتماعی در زمینه اعتیاد را در برنامه داشته و برای آن هزینه در نظر بگیرند.
اردبیل از استان های پاک کشور در زمینه اعتیاد بوده و حدود سه درصد جمعیت این استان به نوعی با مشکل مواد مخدر درگیر هستند.
7117/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.