عبداله چمن گلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتیاز میزبانی این مجمع بر اساس رایزنی های انجام شده با رئیس فدراسیون جهانی به ارومیه داده شده است.
وی با اشاره به اعطای احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون ملی با حضور رئیس فدراسیون جهانی در ارومیه طی هفته گذشته بیان کرد: کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب دبیر کل و نایب رئیس کنفدارسیون بودو آسیا شدند و در کنار آن احکام فدراسیون بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رئیس، اکرم مهدی زاده نایب رئیس و محمد سلیمان زاده دبیر فدراسیون ملی به آنها اهدا شد.
وی اضافه کرد: فدراسیون رزمی بودو ایران طی چند روز گذشته به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده که ریاست آن را امیر رسولی رئیس هیات ورزشهای رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی یکی از سبک های هنرهای رزمی و در حال حاضر برای مردم نا آشناست، گفت: برگزاری سمینار جهانی بودو، دوره های آموزشی داوری و مربیگری و میزبانی مسابقات آسیایی از اهم برنامه های این فدراسیون در جهت رشد و توسعه این رشته در جامعه است.
وی افزود: قرار است اواخر شهریور ماه امسال نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 16 تیم آسیایی در سالن 6 هزار نفری ارومیه برگزار شود.
به گزارش ایرنا رشته ورزشی بودو یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو ایجاد صلح و آرامش است و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند بهترین حمله همان خوب دفاع کردن است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.