به گزارش ایرنا، سیدمحمدعابدی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی خوی با تبریک روز دانشجو، 16 آذر را مهمترین اتفاق جنبش دانشجویی عنوان کرد و افزود: 16 آذر نقطه عطفی برای دانشجویان ایران اسلامی است.
وی نقش دانشجویان را در پیروزی انقلاب اسلامی، اساسی عنوان کرد و افزود: دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن و هشت سال دوران دفاع مقدس و همچنین در همه عرصه ها نقش ممتازی در کشور داشتند.
فرماندار خوی لازمه جامعه پویا را داشتن دانشجویی فعال دانست و افزود: دانشجویان علاوه بر فعالیت در مراکز علمی باید در جامعه نیز فعالیت داشته باشند و با ایجاد گفتمان در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه که جزو مولفه های تاثیرگذار مدیریت کشور است، نیازهای جامعه را برطرف کنند.
عابدی با اشاره به توجه استکبار جهانی به ویژه آمریکا به نخبگان کشور، اظهار کرد: جذب نخبگان کشور و ایجاد زمینه های انحراف اخلاقی در دانشگاه ها از جمله برنامه های استکبار جهانی است و دانشجویان باید در برابر آنها مقابله و ایستادگی کنند.
به گزارش ایرنا تجلیل از برترین های علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویی توسط سید محمد عابدی از دیگر برنامه های روز دانشجو در شهرستان خوی بود.
روز دانشجو، 16 آذر به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌ رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی 'ریچارد نیکسون' معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی **انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.