میثم بشارتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه ۱۰ نفره یاغیش شاهین‌دژ از راه آلوارس و مسیر ضلع غربی موفق شدند در سه شب توقف و شب‌مانی به بالاترین نقطه سومین کوه مرتفع کشورمان صعود کنند.

وی ادامه داد: در این صعود ورزشکاران کوه‌های سلطان ساولان، هرم یک تا سه و کسری را نیز فتح کرده و به انتهای قله به صعود خود ادامه دادند.

بشارتی اظهار داشت: سبلان سومین قله مرتفع ایران به شمار می‌روند که برای صعود به چنین قله‌هایی باید از آمادگی بالا برخوردار بود و از وجود مربیان با تجربه استفاده کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شاهین‌دژ بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند که به مناسبت‌های مختلف به کوه‌های مرتفع داخلی و خارجی صعود می‌کنند.

سبلان پس از دماوند و عکم کوه مرتفع ترین کوه ایران در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشکین‌شهر قرار دارد.

این کوه سه قله معروف دارد،  قله اصلی آن سبلان (ساوالان) ۴۸۱۱ متر ارتفاع دارد و ۲ قله دیگر آن هرم و کسری نام دارد که قله سبلان در طول سال پوشیده از برف است برای صعود به سبلان معمولاً از جهت شمال شرقی مسیری که پناهگاه در آن قرار دارد اقدام می‌کنند.

شاهین دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

۲۰۹۳/۹۹۰۳/۳۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.