خشایار جمشیدی روز شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان های استان، با تاکید بر ضرورت اجرای این فریضه و سنت حسنه در زندان ها، اظهار کرد: اگر مقوله امر به معروف و نهی از منکر درست اجرا شود، بدون تردید نظام اداری از هر لحاظ ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی، احیای امر به معروف و نهی از منکر را مساوی با قدم برداشتن در راستای ترویج احکام الهی و مکتب اهل بیت (ع ) دانست و افزود: ابتدا باید معروفات و منکرات را شناسایی کرد و در راستای توسعه معروفات و حذف منکرات رفتارهای عملی از خود نشان داد و البته شیوه عملی امر به معروف و نهی از منکر باید حساب شده باشد، چون اگر فلسفه امر به معروف مشخص نباشد، نتیجه ای نخواهد داشت.
جمشیدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در یک فضای صمیمی اجرا شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرایط و ویژگی هایی دارد که رعایت آنها ضروری است.
وی یادآور شد: تندخویی نه تنها در امر به معروف و نهی از منکر سازنده نیست، بلکه ویرانگر نیز است.
جمشیدی افزود: در اجرای برنامه های فرهنگی در زندان های استان مقوله نماز باید در الویت قرار بگیرد، چرا که نماز به منزله چراغ قلب مومن است و اگر این چراغ روشن باشد جاده ی هدایت افراد نیز روشن خواهد بود.
وی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای بهرمندی از ظرفیت های معنوی عنوان کرد و گفت: رمضان بهار عمر و بهترین فرصت مناسب برای اصلاح است که امیدوارم اخلاص در عمل را در این ماه مبارک پایدار و دایمی کنیم.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی بر اجرای فعالیت های پژوهش محور جهت جذب افراد به نماز تاکید و اضافه کرد: روحانیون شاغل در زندان به امر نماز اهتمام ویژه داشته باشند و سعی کنند با مطالعه و پژوهش قدم های موثری را در فراهم آوردن شیو ه های جذب مددجویان برای نماز بردارند.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.