صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان شهادت نمایندۀ امام و امام جمعۀ شیراز
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع شهادت نمایندۀ امام و امام جمعۀ شیراز
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

اِنّا لِلّه وَ اِنّا اِلَیْهِ راجِعُون

شهادت برای فرزندان اسلام و ذریۀ پیامبر عظیم‏الشأن ـ صلی اللّه‏ علیه و آله ـ و اولاد فاطمه ـ علیهم السلام ـ و یادگاران حسین ـ سلام‏اللّه‏علیه ـ در راه هدف و اسلام عزیز و قرآن کریم چیزی غیرعادی و پدیده‏ای غیرمعهود نیست.

ملت بزرگ اسلام از محراب مسجد کوفه تا صحرای افتخارآمیز کربلا و در طول تاریخ پر ارزش سرخ تشیع قربانیانی ارزشمند به اسلام عزیز و فی سبیل اللّه‏ تقدیم نموده و ایران شهادت‏طلب هم از این پدیدۀ سعادتمند مستثنا نیست، و انقلاب اسلامی گوش و چشمش پر از این شهیدان حسین گونه است. ملت عزیز ما در روز رستاخیز با سرافرازی در پیشگاه مقدس خدای بزرگ و پیامبران و اولیای عظیم‏الشأن، صفهای طولانی از شهیدان در راه دفاع از حق عرضه می‏دارد؛ از علمای اعلام و ائمۀ جمعه و جماعت تا فداکاران و سربازان در جبهه‏های دفاع از حریم مقدس اسلام. پیامبر بزرگ اسلام که بر امم دیگر حتی به سقط، مباهات می‏کند، مطمئن هستیم به فداکاری این عزیزان جبهه و پشت‏جبهه و این شهیدان محراب و منبر و در صف جماعات و در داخل مسجدها و بیمارستانها مباهات می‏فرماید. و چه بهتر و گواراتر که با شهادت این فرزندان اسلام و ذریۀ طاهره بر افتخارات آن بزرگوار در روز عرض اعمال هرچه بیشتر بیفزاییم.

عزیزان و نور چشمان ما در جبهه‏های جنوب و غرب هر روز با سرکوبی اشرار امریکایی و عقب راندن و به جهنم فرستادن جنود شیطان، برای اسلام سربلندی و
عظمت خلق می‏نمایند، به طوری که تاب تحمل این پیروزی‏ها را از امریکاییانِ خارج و داخل، منافق و منحرف، سلب نموده و بر جنون و وحشیگریهای آنان افزوده است. شما فرضاً شهید بهشتی را گناهکار بدانید، شهدای دیگر مثل شهید مدنی و شهید دستغیب، که جزو تربیت محرومان و هدایت مردم گناهی نداشته‏اند، با چه انگیزه شهید می‏کنید. شما به گمان خود اگر اینان را به جرم وفاداری به اسلام و طرفداری از محرومان و مظلومان مستحق قتل می‏دانید اطفال معصومی که در گهواره جای دارند و زبان باز نکرده‏اند چه گناهی دارند؛ جز آنکه اطفال مسلمانانی هستند که مخالف سلطۀ امریکا به جان و مالشان می‏باشند؟!
[1]

امروز روز جمعه و نماز و عبادت، دست جنایتکار امریکائیان یک شخص ارزشمند که مربی بزرگ و عالمی عامل، که گناهش فقط تعهد به اسلام بود، از دست ملت ایران و اهالی محترم فارس گرفت و حوزه‏های علمیه و اهالی ایران را به سوگ نشاند. حضرت حجت‏الاسلام و المسلمین شهید حاج سید عبدالحسین دستغیب را که معلم اخلاق و مهذّب نفوس و متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی بود با جمعی از همراهانش به شهادت رساندند و خدمت خود را به ابرقدرت و ابرجنایتکار زمان ایفا کردند، به گمان آنکه به ملت رزمندۀ ایران آسیب رسانند و آنان را در راه هدف به سستی بکشند. این کوردلان نمی‏بینند که در هر شهادتی و در هر جنایتی ملت متعهد به اسلام و کشور مصمم‏تر و در صحنه حاضرترند؟ اینان پس از بمباران شهرها در جنوب و غرب و قتل عامهای فجیع مردم بی‏پناه، فریاد «جنگ جنگ تا پیروزی» را نشنیده‏اند که ملت وفادار، شهادت را در راه خداوند با آغوش باز پذیرا هستند؟ یا می‏خواهند شکستهای لشکر کفر را و آتشی که به جان دوستان و اربابانشان از پیروزی رزمندگان ایران افتاده است با خون این مردان خدا فرونشانند؟ اینک سزاوار است اصحاب نظر و ارباب تحلیل در این شرارتها و جنایتها فکر کنند که انگیزۀ آنکه در هر پیروزی و دنبال هر شکست حزب بعث
امریکایی یک جنایت بزرگ از این منافقان و منحرفان واقع می‏شود چیست. از باب اتفاق نمی‏شود باشد که دنبال پیروزی آبادان جنایتی واقع، و دنبال فتح بستان، باز جنایتی و امروز به دنبال فتح عظیم در غرب و شکست مفتضحانۀ دشمنان اسلام، این جنایت بزرگ واقع شد آیا اینها هم من باب اتفاق است یا حساب شده یا دیکته شده عمل می‏شود؟ آیا ما این بزرگان، علما و معلمان ارزشمند را برای جبران شکست امریکا در منطقه و صدام امریکایی در جبهه‏ها از دست می‏دهیم؟ رحمت خداوند بر این مجاهدان عظیم‏الشأن که شهادتشان پیروزی اسلام را بیمه می‏کند و ننگ و نفرت بر امریکای جنایتکار و دست نشاندگان و هواداران آن.

اینجانب این ضایعۀ بزرگ و فاجعۀ اسفناک را بر حضرت مهدی ـ ارواحنا فداه ـ و ملت شجاع ایران و اهالی معظّم استان فارس و خانوادۀ آن شهید تسلیت می‏دهم و به پیشگاه مقدس پیامبر اسلام این فداکاریهای ملت اسلام و مجاهدات قشرهای مختلف ایران را تبریک عرض می‏کنم، و برای خاندان این شهید پرافتخار از خداوند تعالی توفیق صبر و بردباری و سلامت طلب می‏نمایم.

سلام بر مجاهدان بزرگوار اسلام، و درود بر رزمندگان غرب و جنوب، و تهنیت بر نیروهای نظامی و مردمی پیروزی آفرین در جبهۀ غرب. از خداوند تعالی پیروزی نهایی لشکر اسلام را بر قدرتهای شیطانی مسئلت می‏نمایم. والسلام علی عباد اللّه‏ الصالحین.

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ اشاره به ترورهای کور منافقین و عوامل امریکا که پس از فرار سرکردۀ سازمان تروریستی منافقین به فرانسه و پناه گرفتن در دامان حمایتهای امریکا و دولتهای اروپایی، عوامل این سازمان در ایران دست به جنایتهای بی‏سابقه زدند.