به گزارش ایرنا مسئول برگزاری این آیین روز جمعه به ایرنا با بیان اینکه در این طرح 360 کودک نیازمند حضور داشتند که ما برای برآورده کردن آرزوها و نیاز های آنها تلاش می‌کنیم گفت: بیشتر کمک هایی که ما به آنها اهدا می کنیم در قالب پکیج های پوشاک، تغذیه و بسته فرهنگی می باشد .
عباس عاصی زاده افزود: امروزه مهمترین نیاز این کودکان نیاز فرهنگی آنها است که ما با فراهم کردن کتاب های درسی و آموزشی مرتبط با سن آنها بتوانیم در ارتقاء سطح تحصیلی و رفع اشکال درسی این کودکان به آنها کمک نماییم .
وی اضافه کرد: از سال اول اجرای این طرح تا به حال تعداد 100 کودک جابجایی داشته‌ایم که قبلاً به دلیل نیاز مالی زیر نظر این طرح بوده اند ولی در حال حاضر از نظر کارشناسان ما نیازمند تشخیص داده نشده اند و آنها از لیست خارج شده اند .
مدیرعامل موسسه خیریه باران کویر گفت: مخارج جشن درخت آرزوها به هیچ عنوان از منبع پولی که به این کودکان کمک شده است استفاده نمی شود و تمامی مخارج آن شخصی می باشد و از جایی دیگر تأمین می شود .
عاصی زاده تصریح کرد: امسال ، در این طرح از طرف خیران مبلغی بالغ بر 30 میلیون ریال کمک نقدی و 35 میلیون ریال کمک غیر نقدی جمع آوری شده است که بیشتر آن را مردم عادی تأمین نموده اند و تماماً خرج کودکان نیازمند شده است تا آرزوهای آنها با واقعیت پیوند بخورد .
طرح درخت آرزوها که امسال چهارمین سال برگزاری آن هم سپری شد به همت مؤسسه خیریه امام زمان (عج) و مؤسسه باران کویر که 40 عضو شامل دانشجویان و مردم عادی آن را تشکیل داده اند، پایه ریزی و بنا شده است .
راه اندازی طرح درخت آرزوها شش سال پیش برای اولین بار در اردکان اجرا شد که 2 سال اول به صورت غیر رسمی و چهارسال بعد به صورت رسمی فعالیت خود را ادامه داد، همچنین در حال حاضر در تمامی نقاط کشور از این طرح تقلید شده
است و آن را به اجرا در آورده اند .
درختی که از آن به نام درخت آرزوها یاد می‌شود نماد باروری،؛ شکوفایی و رشد و نمو می باشد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.