به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در بازدید از روستای پالنگان و بررسی اقدامات انجام شدە برای توسعە باغات این منطقە اظهار داشت: پالنگان یک مکان بکر و با ظرفیت فراوان برای گردشگری است و بر همین مبنا لازم است بە حوزە گردشگری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن توجە ویژە شود.

وی گفت: معاونت عمرانی موظف شدە با همکاری دستگاه‌های مرتبط یک طرح جامع گردشگری برای پالنگان تهیە کند کە بی گمان با اجرایی شدن آن درآمد مردم افزایش خواهد یافت و نظر گردشگران بیشتری را بە خود جلب خواهد کرد.

مرادنیا همچنین بە ضرورت توسعە باغات و اراضی کشوری منطقە پالنگان نیز اشارە کرد و افزود: طبق برنامەهای موجود قرار است سە هزار و۵۰۰ تا پنج هزار هکتار از اراضی دیم تبدیل بە آبی شود و برای تحقق این امر باید آب مورد نیاز برای پمپاژ بە اراضی تامین شود.

استاندار کردستان بیان کرد: برای برق رسانی بە طرح‌های کشاورزی و باغی پالنگان و همچنین برق رسانی بە توسعە شیلات دیوزناو نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی تصریح کرد: طبق گزارش‌های موجود درآمد حاصل از یک هکتار باغ انار بسیار رقم قابل توجهی است و لازم است ما بە عنوان نمایندە دولت زیرساخت‌های لازم را در جهت افزایش درآمد مردم ایجاد کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1284254
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.