جی پلاس؛

گردن ژاپنی ها از مو باریک تر بود!

کادرفنی و بازیکنان تیم ملی ژاپن یکی پس از دیگری در تلاش بودند تا مسئولیت شکست در مقابل ایران را برعهده بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛عرفان حاج بابایی: شکست دیروز ژاپن مقابل ایران در جام ملت های آسیا، برای آن ها یک شوک بزرگ بود. تیمی که با آن عقبه درخشان در جام جهانی 2022، به چیزی جز قهرمانی در قاره کهن فکر نمی کرد، در عرض یک نیمه تمام اندوخته های خود مقابل ایران را از دست داد و با نمایشی ضعیف و دور از انتظار، همه چیز را به ایران واگذار کرد و از جام کنار رفت.

حذف زودهنگام برای ژاپن از جام ملت های آسیا آنقدر غافلگیرکننده بود که می توانست آن ها را خشمگین عصبی کند و باعث واکنش های دور از ذهن آن ها شود. با این حال، مصاحبه پس از بازی اعضای این تیم، در نوع خودش یک کلاس درس محسوب می شد؛ کلاس درس مسئولیت پذیری.

آن ها می توانستند این شکست را به گردن زمین و زمان بیندازند. بگویند که از پایان بازی قبلی، فرصت کافی برای استراحت نداشتیم و یا به داوری و تصمیماتش حمله کنند یا مثلا بگویند می توانستیم در نیمه اول سه یا چهار گل به ایران بزنیم اما بدشانسی آوردیم. با این حال آن ها کیفیت ایران را پذیرفتند و به ضعف ها اشتباهتشان اعتراف کردند و کسی را جز خودشان مقصر قلمداد نکردند. در ادامه، واکنش برخی از چهره های سرشناس ژاپنی به این شکست را مرور می کنیم.

هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم ملی ژاپن: از هواداران فوتبال ژاپن معذرت‌خواهی می‌کنم. مسئولیت این نتیجه را برعهده می‌گیرم. متأسفانه در زمانی که فشار روی دروازه ژاپن ایجاد شد، نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و ایران خط حمله باکیفیتی داشت. ما باید اشتباهات خودمان را جبران کنیم.

تومیاسو، مدافع تیم ملی ژاپن: بازی خوبی را به‌ویژه در نیمه دوم به نمایش نگذاشتیم. به نظرم شایسته صعود به دور بعد نبودیم. باید از این شکست درس بگیریم.

اندو، کاپیتان تیم ملی ژاپن: ما اشتباهاتی داریم که باید برطرف شود.

ریتسو دوآن، مهاجم تیم ملی ژاپن: ایران کاملاً با قدرت خود زمین را کنترل کرد و ما مستحق باخت بودیم. نمایش مفتضحانه‌ای در نیمه دوم داشتیم.

کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن: در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم به گل برسیم اما در نیمه دوم خوب نبودیم. در نیمه دوم ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشت و با شایستگی هم به پیروزی رسید.‌ ایران سرانجام ژاپن را شکست داد و به تیم ایران و بازیکنان این تیم پیروزی را تبریک می گویم.

دیدگاه تان را بنویسید