علی میرشکاری در گفت وگو با جی پلاس؛

ستاره تنبل فوتبال ساحلی ایران که دوست داشت ماهیگیر شود!

ملی پوش فوتبال ساحلی ایران می‌گوید در تمرین کردن تنبل و در منزل هم نامرتب است اما دوست دارد این عادت را ترک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جِی پلاس: 17 سالگی وارد تیم ملی شد؛ دو قهرمانی جام بین قاره‌ای، دو قهرمانی آسیا و دو مقام سومی جام جهانی را در کنار تیم کسب کرده است. جی پلاس گفت وگویی با علی میرشکاری بازیکن مهره‌ کلیدی تیم ملی انجام داده که در ادامه می خوانید.

جِی پلاس: یک بیوگرافی از خودتان بگویید:

میرشکاری: متولد اسفند 75 در بوشهر هستم. تیمی داشتیم به نام دریانوردان که تیم محلاتی ما بود و ملی پوشان دیگر از جمله مصطفی کیانی هم حضور داشتند. من 15-16 سالم بود که به فوتبال ساحلی علاقه مند شدم  و ادامه دادم که در نهایت در سن 17 سالگی به تیم ملی دعوت شدم.

 

جِی پلاس: اگر به عقب برگردید باز هم فوتبال ساحلی را انتخاب می‌کنید؟

میرشکاری: اکثر اوقات این سوال را از خودم می‌پرسم و به این جواب می‌رسم علاقه‌ای که نسبت به این رشته دارم باعث شده پایبند باشم وگرنه نه از لحاظ مالی و نه از لحاظ حمایت‌های دولتی هیچ گونه حمایتی نمی‌شویم.

 

جِی پلاس: این دوره از جام جهانی مقام سوم را کسب کردید؛ از نتیجه و عملکرد تیم راضی بودید؟

میرشکاری: جام جهانی بزرگترین تورنمنت معتبر دنیا است و مسلما از لحاظ ساختاری و سطح کیفی تیم‌ها خیلی متفاوت است که این موضوع باعث افزایش سطح رقابت می‌شود. مقام سوم کمترین چیزی بود که به آن فکر می‌کردیم چون واقعا لایق قهرمانی بودیم اما با بدشانسی راهی فینال نشدیم.

 

جِی پلاس: اکثرا فوتبال ساحلی را با فوتبال روی چمن مقایسه می‌کنند بخصوص از نظر کسب نتایج و حمایت‌های مسئولان، نظر شما در این باره چیست؟

میرشکاری: درآمدزایی در فوتبال روی چمن با فوتبال ساحلی قابل مقایسه نیست. بازیکنان ما توقع زیادی ندارند و تنها انتظارشان این است حداقل امکاناتی که برای رشته‌های دیگر وجود دارد برای ما هم باشد. به نظر من رشته‌هایی که مدال آور هستند و به شادی مردم کمک می‌کنند باید بیشتر حمایت شوند؛ فوتبال ساحلی هم از این موضوع مستثنی نیست چون جایگاه خوبی در دنیا داریم.

جِی پلاس: چه عادتی دارید که اگر آن را ترک کنید به خودتان افتخار می‌کنید؟

میرشکاری: از لحاظ تمرینی تنبل و در منزل هم نا مرتب هستم و همسرم هم همین را به من می‌گوید. دوست دارم این عادت را ترک کنم اما سخت است.

جِی پلاس: به یاد ماندنی ترین لحظه زندگی‌تان؟

میرشکاری: لحظه به یاد ماندنی زیاد داشتم؛ از لحاظ ورزشی همین مقام سومی جام جهانی که واقعا  سخت بود در نظر زندگی شخصی هم ازدواج و بدنیا آمدن فرزندم از بهترین لحظاتم بود.

 

جِی پلاس: بیشتر با چه کسی درد دل می‌کنید؟

میرشکاری: همسرم

 

جِی پلاس: اگر پول هدف نبود و موفقییتان هم تضمین شده بود چه شغلی را انتخاب می‌کردید؟

میرشکاری: شغلی که دوست داشتم انتخاب کنم ماهیگیری بود.

 

جِی پلاس: زمانی که دلتان بگیرد چه کار می‌کنید؟

میرشکاری: خیلی کم این اتفاق می‌افتد اما آن لحظه خلوت و تنهایی آرامم می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید