«محمد بیرانوند» روز چهارشنبه در جریان سفر به ساوه و در حاشیه نشست بررسی مشکلات آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی این شهرستان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا، بیان کرد: توقع است که دانش آموزان زلزله زده غرب کشور  ازمهر امسال فضای آموزشی مناسب داشته باشند و اوقات آموزشی خود را در کلاس درس استاندارد سپری کنند.

وی اظهار داشت: تلاش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت در کنار حوزه اجرایی در این است که امسال تمامی فضاهای کانکسی آموزشی در مناطق زلزله زده غرب کشور حذف شود و در این راستا حساسیت زیادی وجود دارد و  بررسی های لازم صورت می گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با گذشت  ۲۱ ماه از زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه و مناطق غربی کشور باید زیرساخت های آموزشی و شرایط مدارس این مناطق کیفی شده باشد.

بیرانوند اظهار داشت: دانش آموزان مناطق سیل زده که مراکز آموزشی آنان در حادثه سیلاب بهاره آسیب جدی دیده برای سال تحصیلی جدید به دلیل اینکه ساخت واحد آموزشی حداقل شش ماه وقت نیاز دارد نمی توانند در محل ساخته شده مستقر شوند و برای آنان باید جایگزین  مطلوبی تعیین شود تا کمترین دغدغه در روند تحصیل ایجاد نشود و مسئولان اجرایی متولی نیز مکلف هستند روند  ساخت مدارس را سرعت بخشند.

وی در خصوص اهداف سفر به شهرستان ساوه و استان مرکزی  گفت: این سفر در راستای نقش نظارتی خانه ملت انجام گرفته و به صورت میدانی وضعیت آموزش و پرورش، دانشگاه ها ، شاخص های  نیروی انسانی و تجهیزات مناطق مختلف استان ارزیابی شده و در نشستی که  عصر چهارشنبه  با حضور مقام ارشد اجرایی و اعضای شورای آموزش استان در اراک برگزار می شود راهبردهای لازم اخذ می شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس  از جمع بندی مسایل هر استان در سفرهای اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات،‌نشستی ویژه نیز با حضور وزرای آموزش و پرورش،‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خانه ملت برگزار می شود و  تصمیم های اتخاذ شده در قالب مصوباتی برای حل کاستی و خواسته ها ابلاغ می شود.

۵۴ هزار دانش آموز در شهرستان ساوه با احتساب شمار کودکان پیش دبستانی به تحصیل اشتغال دارند.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.