شیرزاد کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرده افشانی نخیلات خرمای شهرستان سراوان از اسفند آغاز شده است و تا نیمه نخست ماه جاری ادامه دارد.
وی افزود: بیش از 13 هزار هکتار از نخیلات سراوان تا کنون گرده افشانی شده اند که از این مقدار هشت هزار هکتار در منطقه مک سوخته بخش جالق این شهرستان وجود دارد.
وی بیان کرد: در شهرستان سراوان بیش از هفتاد نوع خرما وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به خرمای مضافتی و ربی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: در چهار هزار هکتار از نخلستان های سراوان خرمای مضافتی و در هزار هکتار سایر ارقام خرما تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان با اشاره به اینکه بیش از 120 رشته قنات در این شهرستان وجود دارد گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پی در پی شاهد کاهش میزان آب دهی قنوات هستیم.
وی اظهار داشت: از مهمترین قنوات های سراوان می توان به قنات ناهوک، سرجو، فهره ایبیک و توک مبارک اشاره کرد که با توجه به خشکسالی های متمادی حاکم برمنطقه شاهد افت شدید آب دهی منابع آبی به ویژه قنوات در این منطقه هستیم.
وی ادامه داد: بیش از 80 درصد میزان آب دهی قنوات کاهش یافته که این امر سبب بروز خسارت هایی به بخش کشاورزی و دامداری سراوان شده است.
به گزارش ایرنا سراوان و ایرانشهر از جمله مهمترین شهرهای خرما خیز استان سیستان و بلوچستان محسوب می شوند که همواره بهترین خرماهای کشور را تولید می کنند.
شهرستان سراوان در 335 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
7336**3213 خبرنگار احسان بختیاری ** انتشار دهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.