مدیر کل تشریفات و مراسم مجمع تشخیص مصلحت نظامخاطره ای از آیت الله هاشمی در دور ششم مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بازگو کرد.

اصغر افشاری در گفت وگو با خبرنگار جماران یادآور شد: سال 78 در انتخابات مجلس ششم بود که ایشان بنا به دلایلی و با توجه به این که در آن زمان فضای سنگینی علیه ایشان در جامعه و فضای سیاسی حاکم بود، ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: به هر صورت ایشان ثبت نام کردند و بعد از برگزاری انتخابات، ابتدا اعلام شد که ایشان نفر 31 ام و بعد گفتند که 29ام شده اند و بعد دوباره نتیجه تغییر کرد. من هم کارهای تبلیغاتی ایشان را دنبال می کردم. ما یک ستاد خیلی کوچکی راه اندازی کرده بودیم و فعالیت آنچنانی نداشتیم چرا که آقای هاشمی فرموده بود برای من پوستر و اقلام تبلیغاتی تهیه نکنید و پیشنهاد بعضی از نزدیکان مبنی بر این که ایشان در مناطق مختلف سخنرانی کنند را هم نمی پذیرفتند و می گفتند  من را مردم می شناسند و این تبلیغات در رای دادن یا ندادن مردم تاثیری نخواهد داشت.

افشاری خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نتایج و در میان هیاهوهایی که بر سر رتبه ایشان مطرح بود یک روز ایشان به من گفتند که با آقای سید رضا زواره‌ای عضو شورای نگهبان قراری تنظیم کنید، من می خواهم ایشان را ببینم. بنده به آقای زواره ای  تماس گرفتم و ایشان به دفتر آقای هاشمی آمدند. آیت الله هاشمی پشت میز و من و آقای زواوه ای روبرو، روی صندلی نشسته بودیم.

وی افزود: در این جلسه  بحث های زیادی مطرح شد اما جان کلام این بود که آیت الله هاشمی به آقای زواره ای گفتند: آقای زواوه ای فکر نکنید که من حاضرم به هر قیمتی  وارد این مجلس شوم. اگر شما فکر می کنید که باید کاری کنید که من وارد مجلس شوم اگر غیر راه صحیش باشد، من راضی نیستم . اساساً ما انقلاب کرده ایم که این مباحث نباشد. هر کسی بر اساس آرایی که از جانب مردم کسب کرده است باید به مجلس وارد شود. فکر نکنید که مصلحت یا صلاح کشور در این است که کاری کنید من وارد این مجلس شوم . لذا ایشان فرمودند: من هنوز معلوم نیست که تصمیم در مورد حضورم در این مجلس چه باشد ولی شما باید مسیر درست را حرکت کنید.

مدیر کل تشریفات و مراسم مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 84 نیز اظهار کرد: در آن زمان که ایشان  برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند، اولاً آن دو نفری که از جانب اصلاح طلب ها آمدند رأی ایشان را کم کردند اما با همه این ناهماهنگی ها  بالاخره ایشان به دور دوم رفتند. در آن زمان عده ای به ایشان گفتند که شما برای دور دوم شرکت نکنید، چون هم رأی نمی آورید و هم نظر نظام بر روی شما نیست. لذا ایشان نماینده ای را به نزد مقام معظم رهبری فرستادند و دو یا سه شرط را برای حضور در دور دوم خدمت ایشان مطرح کردند. شرط اول این بود که صدا و سیما بی طرفی کامل را رعایت کند و دیگر این که در خواست کردند تخریب هایی که بر علیه ایشان از طرف برخی ارگان ها صورت می گیرد متوقف شود. رهبری هم به دفترشان دستور داده بودند این مسائلی که آقای هاشمی می گویند لحظ شود؛ البته خود ایشان هم فکر می کردند که باید حتما شرکت کنند ولو این که رای نیاورند.

گفت و گو از: فرهاد فتحی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.