محمدرضا عارف در جلسه مجمع وزرای ادوار گفت: مطالعه خوبی در کمیسیون مجمع درباره آب انجام شد و خدمت مقام معظم رهبری فرستادیم. مسائل و مشکلات جدی زیست محیطی هم گزارشی شد که خدمت رهبری و رییس جمهور فرستادیم و مکاتبه ای با رییس جمهور داشتیم و اعلام آمادگی مجمع برای همکاری با دولت داشتیم. تقاضای نشست حضوری با رییس جمهور داشتیم تا تعامل خوبی با دولت داشته باشیم.

محمدرضا عارف اعلام کرد: مجمع وزرا در حال شکل دادن به آکادمی حکمرانی با همکاری دانشگاه های تهران و شریف است.

به گزارش خبرنگار جماران، محمدرضا عارف در جلسه مجمع وزرای ادوار گفت: در فاصله مجمع قبل تا این جلسه شش تن از اعضای مجمع را از دست دادیم؛ آقایان غفوری فرد، شیبانی، رستم قاسمی، محمد خان، احمد زاده هروی و مهندس ایزدی که به روح همه این بزرگواران درود می فرستیم 

وی در ادامه گفت: علی رغم شرایط خاص کشور، خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در مجمع وزرا در این دوره انجام گرفت. هیات مدیره در این دوره 25 جلسه داشت و اهم کارهایش به این شرح است: مطالعه خوبی در کمیسیون مجمع درباره آب انجام شد و خدمت مقام معظم رهبری فرستادیم. مسائل و مشکلات جدی زیست محیطی هم گزارشی شد که خدمت رهبری و رییس جمهور فرستادیم و مکاتبه ای با رییس جمهور داشتیم و اعلام آمادگی مجمع برای همکاری با دولت داشتیم. تقاضای نشست حضوری با رییس جمهور داشتیم تا تعامل خوبی با دولت داشته باشیم. این مجمع نخبگان برجسته ای دارد که در سطح وزارت سمت داشته اند و خوب است از تجربه و دانش آنها استفاده شود. بحث جدی و خوبی هم در زمینه صرفه جویی در انرژی داشتیم که گزارش تحلیلی آن تهیه و برای رییس جمهور فرستاده شد. بر همین اساس با توجه به مسائل مهم محیط زیست به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون مستقلی در این زمینه تشکیل شود. 

عارف گفت: تهدیدها و فرصت های مهاجران افغان یکی از بحث های مهم ما بود که با همکاری نهادهای امنیتی تهیه شد و تحلیل جامعی از شرایط اجتماعی کشور و گسست نسلی تهیه گردید که نگرانی ما بود. دولت سیزدهم یک سند تحول را تهیه کرده بود که در کمیته های کارشناسی بررسی شد و نظراتی را به دستگاه ها فرستادیم. 

وی در ادامه گفت: بحث سدّ ه هم در کمیته های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که فکر می کنم گزارش نهایی آن هنوز آماده نشده است. اخیرا هم برنامه هفتم توسعه مطرح است که کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است. 

او با تاکید بر حضور چهره های سرشناس بزرگ در مجمع گفت:  این مجمع باید یک خروجی در شان خود داشته باشد و این همکاری جدی تری را می طلبد. امیدوارم حضور اعضا جدی تری باشد و همه کمک کنیم یک محل ثابتی در شأن مجمع داشته باشیم. انتظارمان این است که دستگاه های حکومتی و حاکمیتی همکاری کنند؛ ما اعلام آمادگی برای همکاری با همه نهادها داریم و هر جا هم که قبلا این اتفاق افتاده است آن دستگاه ها خیلی راضی بوده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.