۱۰ درصد از افراد جامعه مبتلا به پرخوری هستند

رئیس انجمن علوم صنایع غذایی کشور گفت: بررسی ها نشان می دهند ده درصد از مردم ایران دچار پر خوری هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمدحسین عزیزی گفت: بررسی ها نشان می دهند حدود ۳۰ درصد از مردم ایران کلسیم کافی را دریافت نمی کنند که این موضوع در بین زنان و سالمندان بیشتر است و باعث بروز پوکی استخوان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او گفت: گزارش ها حاکی از آن هستند که حدود ۳۰ درصد از مردم دچار کمبود آهن هستند و این مسئله در بین زنان و کودکان بیشتر دیده شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از مردم دچار کمبود روی و ۲۰ درصد از جمعیت ایران ویتامین سی کافی دریافت نکرده و دچار کمبود هستند و ۲۰ درصد از مردم دچار کمبود ویتامین دی هستند. بررسی ها نشان می دهند که ۲۰ درصد از مردم ویتامین آ به مقدار کافی دریافت نمی کنند و این ویتامین برای سلامتی پوست و چشم مفید است.

او ادامه داد: مطالعات نشان می دهند که حدود دو میلیارد نفر در کل دنیا دچار سوء تغذیه هستند که از این تعداد ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا شرایط بدی دارند.

او افزود: یکی از اهداف نامگذاری روز جهانی غذا ارتقای کیفیت و کمیت مواد غذایی در بین کشورهای مختلف دنیا است و سازمان فائو معتقد است که باید مواد غذایی کافی و سالم برای تمام مردم دنیا موجود باشد.

او گفت: مواد غذایی و موضوع سوء تغذیه در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و سازمان فائو برای مقابله با این مسئله و ارزش گذاری به موضوع غذا یک روز را به نام روز جهانی غذا نامگذاری کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید