عامر کعبی چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: تصویب نهایی و اجرایی شدن طرح منع بکار گیری نیروهای بازنشسته جای یک هزار و 200 نفر از مدیران بازنشسته را به نیروهای جوان می دهد.
وی افزود: با تصویب این قانون فرصت بیشتری برای فعالیت و بهره گیری از نیروهای جوان در ساختار مدیریت کشور فراهم می شود.
کعبی گفت: هرچند این قانون تبصره های نیز دارد ولی زمینه را برای استفاده از نیروی جوان کشور مهیا می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تخصص 3.5 میلیارد دلار برای بروزرسانی و ساخت فاز2 پالایشگاه آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح ملی میزان نفت کوره یا مازوت تولید در این پالایشگاه از 40 درصد به 20 و 15 درصد کاهش می یابد.
وی به فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از یک هزار و 200 نفر از جوانان با رویکرد بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان اشاره کرد و افزود : اجرای این طرح پالایشگاه آبادان را به سوددهی می رساند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تسریع از اجرای ساخت فاز 2 پالایشگاه آبادان را خواستار شد و بیان داشت: اگر نتوانیم به موقع این طرح را اجرایی کنیم هزینه های بیشتری را متحمل خواهیم شد.

** چهار میلیون نخل خرما در معرض نابودی است
کعبی در بخش دیگری از صحبت های خود به افزایش شوری آب اروندرود و بهمنشیر اشاره کرد و بیان داشت: در معرض نابودی قرار گرفتن چهار میلیون نخل خرما 40 هزار فرصت شغلی را در معرض نابودی قرار می دهد.
وی افزود:اگر نتوانیم راه حل مناسبی برای احیای نخلستان ها ارایه دهیم علاوه بر نابودی بیش از چهار میلیون نخل فرصت های شغلی در روستاها نیز از بین خواهد رفت.

3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.