دکتر سید احمد هاشمی روز شنبه با بیان این که این غربالگری از طریق بهورزان و مراقبین سلامت با تماس تلفنی و ارائه علایم بالینی به خوبی انجام شد، افزود: غربالگری شاید نقاط ضعفی داشته باشد اما در حال حاضر از مراجعه بیماران مشکوک به مراکز درمانی تا حد زیادی پیشگیری شده است.

وی اظهار داشت: با این غربالگری افراد به شکل هدفمند به سمت و سوی مراقبت های بعد از تشخیص رفته و برخی نیز بستری شدند.

هاشمی با اشاره به این که خراسان شمالی جزو ۱۸ استانی بوده که آزمایشگاه ویژه بیماری کووید ۱۹ را راه اندازی کرد،  گفت: امکان انجام این تست در شهرستان ها به دلیل هزینه زیاد و نبود کادر تخصصی به میزان مورد نیاز امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که شرایط انجام آزمایش برای همه افراد و بدون دستور پزشک متخصص وجود ندارد افزود: وزارت بهداشت به ازای هر یک میلیون نفر مجوز ارائه داده و تا قبل از شیوع این بیماری مجوزی داده نمی شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: هم اینک۵ تا ظرفیت روزانه ۱۵۰ تست را در استان انجام داریم و امیدواریم بتوانیم آزمایشگاه را توسعه داده و همه نیازهای مردم را مرتفع کنیم.

بنا بر اعلام روز شنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۰۳۱ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۳۰ فروردین)  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۰۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۵۱۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.