به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا قریشی، پنجشنبه در نشست عفاف و حجاب و دفاع از حقوق شهروندی گناباد افزود: در گذشته تصور می شد مظاهر بدحجابی بیشتر محدود به قشر دانشجو است ولی متاسفانه در سالیان اخیر وضعیت حجاب در شهرستان روز به روز بدتر می شود و این زیبنده شهری با ظرفیت معنوی و فرهنگی مانند گناباد نیست.
وی گفت: در سالهای اخیر بیشتر به مسائل و حرکتهای شعاری در زمینه عفاف و حجاب پرداخته شده و همین شعارزدگی از دلایل عدم توفیق در این بخش بوده است.
وی تصریح کرد: اقدامات شعاری نه تنها در موضوع عفاف و حجاب کارآیی لازم را ندارد بلکه دامن زدن به آنها آسیبهایی هم به دنبال دارد و باید از ظرفیتهای فرهنگی و هنری و از مهد کودکها و سنین کودکی؛ فرهنگ عفاف و حجاب در افراد نهادینه شود.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گناباد نیز گفت: برخی رفتارها در دستگاههای اجرایی شهرستان، فلسفه عفاف و حجاب را زیر سئوال برده است.
سرهنگ محمدرضا گنابادی بدون توضیحی در این خصوص، با انتقاد از توجه ناکافی نسبت به اجرای ابلاغیه سال 1393 دولت مربوط به عفاف و حجاب، خواستار توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران بخشهای مختلف و از جمله دوایر فرهنگی گناباد نسبت به این مهم شد.
رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نیز گفت: فعالان عرصه های اجتماعی و فضاهای مجازی و حتی گروههای ارزشی در جامعه و به خصوص این شهرستان بیشتر به مسائل سیاسی توجه می کنند و موضوعات فرهنگی و اجتماعی مانند عفاف و حجاب به فراموشی سپرده شده است.
حمیدرضا مهدوی مقدم تاکید کرد: باید مسائل فرهنگی و ارزشی و از جمله عفاف و حجاب به دغدغه عمومی بخشهای مختلف جامعه تبدیل شود.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
خبرنگار: علیرضا حسن زاده/ ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.