بتول گندمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص ساز و کار حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز هیچ فهرستی از اصلاح‌طلبان خراسان رضوی برای انتخابات دوره بازدهم مجلس شورای اسلامی بسته نشده اما پس از مشخص شدن ساز و کار ورود این طیف سیاسی به انتخابات روی موضوع برنامه‌ریزی می‌شود. 

وی ادامه داد: شورای اصلاح‌طلبان در کلان کشور تشکیل و تاکنون اعضای این شورا در ۲۴ استان تعیین شده‌اند. مقدمات تشکیل شورای خراسان رضوی نیز توسط شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در دست انجام است.
این فعالی سیاسی گفت: در جریان دو انتخابات گذشته شوراهای  اصلاح‌طلبان استانی فرایند ورود به انتخابات را عهده‌دار بودند. پس از تعیین ترکیب و ساز و کار شورای  اصلاح‌طلبان خراسان رضوی صفر تا صد انتخابات را این شورا برعهده خواهد گرفت.
وی همچنین اظهاراشت: اصلاح‌طلبان همچنان برای ورود به عرصه انتخابات دغدغه و سئوالات جدی دارند. اگر در کلان قضیه و در کلان کشور پذیرفته ایم که دو جریان اصلی در تمام انتخابات وارد رقابت می‌شوند و حضور این جریانها برای رقابت و مشارکت حداکثری مردم لازم و ضروری است می‌بایست شرایط برای هر دو جریان از بدو ورود به عرصه انتخابات تا انتها یکسان و عادلانه باشد. 

گندمی گفت: شرایطی که جریان  اصلاح‌طلبی برای ورود به عرصه انتخابات ارزیابی می کند با ابهام مواجه است. دسترسی‌ها، فضای رسانه‌ای و گفت و گویی با مردم برای این جریان در حداقل ممکن است در حالی که این بهره‌مندی برای جریان دیگر بطور کامل وجود دارد و آنها از تمام ظرفت و امکانات برای گفت و گو با مردم برخوردارند. 
وی افزود: در بخش نامزدها نیز زمزمه‌هایی از جریان رقیب به گوش می رسد که تقریبا در حال بستن فهرست خود هستند، نامزدهایشان مشخص هستند و به سمت انتخاب و گزینش از بین نامزدهای موجود برای بستن فهرست حرکت کرده‌اند اما در جریان اصلاحات هیچکدام از این موارد هنوز مشخص نیست. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: همچنان بحث در تعیین صلاحیت از نگرانییهای جدی جریان اصلاحات است زیرا نمی‌دانیم نامزدهایمان تایید صلاحیت می‌شوند.
وی گفت: در خصوص عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات نیز باید اعضای آنها از افراد منصفی باشند که بتوانند انتخابات آزاد و سالم را مطابق آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با رعایت حق‌الناس پیش ببرند. امیدواریم فرمانداران اسامی معتمدان خود را برای هیاتهای اجرایی با دقت و لحاظ همه جوانب انتخاب کنند و ترکیب هیات اجرایی افرادی بیطرف باشند.
گندمی افزود: در حوزه نظارت هم سلیقه سیاسی خاصی حاکم است و جریان اصلاح‌طلبی هیچ نماینده و نیرویی در این بخش ندارد و از تصمیمات و فرایند کار مطلع نیست. فرایند برگزاری انتخابات و تمام مراحل آن باید کاملا شفاف،و در فضا آزاد و رقابتی باشد بگونه‌ای که مردم به اثرگذاری رای خود اعتماد و ایمان داشته باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.