جی پلاس؛

ترک سیگار در هر سنی عمر را طولانی می کند

یک مطالعه کانادایی نشان داد افرادی که سیگار را ترک می‌کنند در عرض چند سال به افزایش قابل توجهی در امید به زندگی خود می‌رسند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: این مطالعه که توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کانادایی تورنتو انجام شد و در مجله علمی NEJM Evidence منتشر شد، نشان داد که انتظار می‌رود افرادی که قبل از چهل سالگی سیگار را ترک می‌کنند، میانگین طول عمری برابر با افرادی داشته باشند که هرگز سیگار را ترک نکرده‌اند.

این مطالعه همچنین تأیید کرد که افرادی که سیگار را در هر سنی ترک می‌کنند در عرض ده سال سلامت خود را به سطح افرادی که هرگز سیگار نمی‌کشند بهبود می‌بخشند، اما نیمی از مزایای سلامتی را تنها در عرض سه سال پس از ترک به دست می‌آورند.

محقق پرابهات جها از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تورنتو تأکید کرد که "ترک سیگار عامل موثری در کاهش خطر مرگ تلقی می شود و فرد سیگاری با ترک سیگار می تواند به سرعت از مزایای ترک آن بهره مند شود."

این مطالعه شامل نظارت بر وضعیت سلامت یک و نیم میلیون بزرگسال از چهار کشور ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و نروژ در یک دوره 15 ساله بود. در این مطالعه مشخص شد که افراد سیگاری در گروه سنی 40 تا 79 سال در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند که به این معنی است که به طور متوسط ​​12 تا 13 سال از زندگی خود را از دست دادند.

این مطالعه همچنین نشان داد که افرادی که سیگار را ترک می کنند در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند 1.3 برابر خطر مرگ را کاهش می دهند و ترک سیگار در هر سنی با افزایش طول عمر افراد مرتبط است و افرادی که سیگار را به مدت طولانی ترک می کنند. سه سال طول عمر آنها را افزایش می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید