انتقاد عضو شورای شهر به ساخت و ساز شهرداری در حریم میدان "مشق"

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز شهرداری در حریم میدان "مشق" انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حجت میرزایی در جلسه پانزدهم شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از ساخت و ساز معاونت فنی و عمرانی در حریم میدان مشق، گفت‌: شاهد هستیم که ساخت و سازی توسط شهرداری تهران برای ساخت پردیس در اطراف میدان "مشق" در حال‌ انجام است.

وی با اشاره به این که تاکنون شهرداری منطقه نسبت به این موضوع پاسخگو نبوده است و شهردار قبلی نیز بارها اعلام کرده است که این پروژه‌ در اختیار معاونت فنی و عمرانی است، خاطر نشان کرد: به لحاظ بصری و بافت تاریخی این سازه ‌دقیقا در کنار دفتر قدیمی روزنامه‌ اطلاعات است و در حریم منظر میدان "مشق" قرار دارد  که از نظر تاریخی واجد شرایط است.

میرزایی همچنین نسبت به حضور شهرداری در طرح جذب کودکان کار انتقاد و بیان‌ کرد: بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور ، شهرداری در طرح جذب کودکان کار مجری نیست و تنها تجهیزات در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌دهد، اما  مشارکت جدی در این طرح داشته که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که جای سوال است که اصلا این طرح درست است یا نه؟ خاطر نشان کرد: عمده خانواده‌های این کودکان در تنگنای مالی قرار دارند و پس از این که کودکانشان در اختیارشان قرار گیرد این کودکان را به کارهای دیگر زیرزمینی که در دید نیست سوق می‌دهند و مشخص نیست که چه بلایی بر سر این کودکان می آید.

محسن هاشمی در واکنش به این تذکر ، گفت‌: این موضوع بارها مطرح شده است و در جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم او اعلام کرد که شهرداری تهران چنین طرحی ندارد ،‌ بلکه طرح متعلق به دولت است و شهرداری عامل درخواست دولت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید