زنان شورا در جهت ارتقای امنیت روانی زنان در محیط‌های عمومی بکوشند

دبیر کارگروه مشارکت‌ سیاسی- اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنان عضو شورا با توجه به اهمیت زیاد امنیت روانی زنان باید در جهت ارتقای آن در محیط‌های عمومی بکوشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کبری روشنفکر افزود: تفکیک و  جداسازی فضاهای شهری چندان نتیجه بخش نیست چون همه افراد باید بتوانند از فضاها استفاده کنند. لازم است برای برخورداری از احساس امنیت و آرامش در محیط‌های عمومی برنامه‌ریزی شود البته برنامه‌ریزی‌های موقت که پاسخگو نیست.

وی افزود: لازم است زنان شورا ویژگی‌های شهرهای خوب دنیا را بررسی کنند و راهکارهای موفقیت آن‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها به کار گیرند بنابراین انجام مطالعات شهری بسیار لازم است.

وی در ادامه گفت: زنان عضو شورا باید نگاه به مسایل زنان را در اولویت و دستور کار خود قرار دهند. اگر قرار باشد آنان، مردانه فکرکنند به نتیجه نمی‌رسند. معمولا تعداد زنان در مراکز تصمیم‌گیری مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا در اقلیت است، اگر قرار باشد آنان هم تابع جمع باشند اتفاق خاصی برای زنان نمی‌افتد.

دبیر کارگروه مشارکت‌ سیاسی- اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت انجام مطالعه از سوی زنان عضو شوراها اظهارکرد: لازم است آنان به نیازهای زنان توجه و با زنان مجرب نشست‌هایی را برگزار کنند تا برای رفع نیازهای زنان بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

روشنفکر در پایان با بیان اینکه شهر هرچه زنانه‌تر شود مطلوب‌تر است، تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای همه می‌توانند احساس امنیت کنند. در واقع امنیت یک نیاز جدی برای زنان و مردان بویژه زنان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید