طیبه سیاوشی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران استعدادهای برتر جنوب غرب تهران که در مجموعه فرهنگی کیان تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از اولویت های ما توجه به ورزش همگانی است چرا که این موضوع می تواند سلامت جامعه را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ماده ۹۴ قانون نمایندگان تلاش داشتند تا از طریق ۲۷ صدم درصدی سهم ارزش افزوده بتوانند دستاورد خوبی را برای حوزه ورزش به همراه آورند گفت: در این ماده سهمی معادل بودجه وزارت ورزش را به بخش ورزش همگانی اختصاص دادیم تا از این طریق سهم قابل قبولی را برای بخش زنان، معلولان و سالمندان فراهم کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که توجه به این ماده بتوان شاهد رشد در ورزش همگانی بوده و سلامت را در میان جامعه و خانواده ها گسترش دهیم.

سیاوشی به حوزه ورزش تهران نیز اشاره کرد و گفت که در این خصوص نمایندگان تلاش دارند تا مسائل و مشکلات را رفع کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران برگزاری مراسم تجلیل را برای آیندگان ورزش تهران و کشور مفید دانست و گفت: این موضوع می‌تواند نقش به سزایی برای پیشرفت ورزشکاران باشد چرا که این رویه در آینده ورزشی استعدادها تاثیر گذار است.

رضا گلمحمدی با بیان اینکه در دومین رویداد استعدادهای برتر استان تهران توانست همانند سال گذشته جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص دهد گفت: تیم دختران تهران با ۶۲ طلا، ۳۲ نقره و ۲۶ برنز و پسران نیز ۴۳ طلا، ۴۱ نقره و ۴۱ برنز را بدست آوردند.

وی اضافه کرد: استان تهران در این دوره میزبان ۴۵۰۰ ورزشکار در رشته های موتورکراس(پسران)، اسنوکر(پسران)، اسکیت(پسران)، تیراندازی با تفنگ(پسران و دختران)، اسکواش(دختران)، گلف(پسران و دختران) و فوتسال(دختران) بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، تهران را یکی از مناطق محروم از سرانه ورزشی در کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان با احتساب ۲هزار ۴۰۰مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی، برای هر شهروند ۵۲ سانتی متر مربع است که می بایست مسئولان نگاه ویژه به تهران داشته باشند.

وی همچنین تهران را دارای پتاسیل بارز ورزشی دانست که می بایست مدیران ورزشی حد و عیار تهران را با سایر کشورها مقایسه کنند.

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران در این مراسم افزود: حوزه جنوب غرب تهران توانست در دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور ۵۰مدال ارزشمند کسب کند.  

کامبیز رنجبر به اجرای و تکمیل ۲پروژه ورزشی این حوزه از طریق ماده ۲۷(تکمیل و نوسازی از طریق بخش خصوصی) اشاره کرد و گفت: با همکاری بخش خصوصی مجموعه ورزشی قیانوری و سالن طبقاتی هویزه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی جنوب غرب تهران با احتساب ۳۰۰ باشگاه دولتی و خصوصی، سرانه ورززشی آن برای هر شهروند ۳۰سانتی متر مربع است.

حوزه ورزشی جنوب غرب تهران با وسعت ۶۷ کیلومتری و جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر آن مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ پایتخت را تحت پوشش خود قرار می دهد.

همچنین در این مراسم محمد رضا طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی، ایرج رحمانی مدیرکل امور استانهای وزارت ورزش و جوانان و برخی از روسای فدراسیون ها و هیات ورزشی شرکت داشتند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.