«حسن العلوی» سیاستمدار و نماینده سابق عراق مدعی شد به درخواست عزت الدوری معاون صدام حسین(دیکتاتور معدوم عراق)، نامه ای به ایران داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، العلوی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، مدعی شد: «عزت الدوری مرا موظف کرد نامه ای به ایرانی ها بدهم و ضمن زمینه سازی برای تفاهم هایی با این کشور و نیز آمریکا، از کویت هم به دلیل حمله نظامی سال 1990 عذرخواهی کنم.»

این سیاستمدار مشهور عراقی افزود: «الدوری در نامۀ خود از حوادث و اطلاعاتی پرده برداشته است که کسی غیر از خودش آنها را نمی داند و تلاش کرده نشان دهد که هنوز در قید حیات است».

العلوی در ادامه گفت: «نامه را معاون عزت الدوری در حزب بعث به من داد. من با معاون عزت الدوری دو ماه پیش در محل اقامتم در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق ملاقات کردم».

این عضو ارشد سابق در حزب بعث عراق و از افراد نزدیک به صدام تاکید کرد:«الدوری ایران را در دو صفحه از نامه اش مورد ستایش قرار داده و خواستار انعقاد تفاهمنامه هایی با حزب بعث شده است».

العلوی در ادامه  گفت :«نامه، شامل پیشنهادی برای میانجی گری میان حزب بعث با  ایران، آمریکا و کویت و نیز انعقاد تفاهمنامه های مسالمت آمیز است و از طریق حزب الله به دست ایران رسانده شده است.»

به گفته العلوی نامه شامل تاکید عزت الدوری بر زوال داعش می شود و وی نسبت به ظهور گروه جدید هشدار داده است.

در همین حال،پیش از این خبرگزاری ها از کشته شدن الدوری در منطقه «علاس» در  کوه های «الحمرین» خبر داده بودند. وی حلقه ارتباطی میان حزب بعث و برخی از گروه های مسلح بود که در استان «صلاح الدین عراق» علاوه بر داعش، فعالیت می کردند.

بنابر این گزارش، حسن العلوی یکی از شخصیت های نزدیک به صدام در دوران«احمد حسن البکر» بود و چندین پست مهم را به عهده گرفت و رژیم بعث نیز به وی کمک کرد تا سردبیر مجله«الف باء» عراق شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.