چند هفته دیگر دونالد ترامپ دیگر رئیس جمهور نخواهد بود. و به همین ترتیب، دختر بزرگ او از کار بیکار خواهد شد.

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: دقیقاً هفت هفته دیگر دونالد ترامپ دیگر رئیس جمهور نخواهد بود. و به همین ترتیب، دختر بزرگ او، «ایوانکا»، از کار بیکار خواهد شد.

ایوانکا - به همراه همسرش، «جارد کوشنر» - چهار سال گذشته را در کنار پدرش در واشنگتن گذرانده اند و به عنوان بازیگران اصلی پشت صحنه (و گاهی در جلوی صحنه) در دولت طوفانی ترامپ ظاهر شده اند.

در حالی که ایوانکا دیگر در کاخ سفید کار نخواهد کرد، اما او ناپدید هم نخواهد شد. همانطور که «ژاکلین المانی» روزنامه واشنگتن پست در یک روایت فوق العاده در مورد ایوانکا نوشته است:

«مشخص نیست که ایوانکا ترامپ و همسرش پس از اینکه در ژانویه واشنگتن را ترک کنند دقیقاً کجا مستقر خواهند شد...»

«... اما دوستان ، همکاران و همکاران سابق این زوج معتقدند که آنها هر کجا زندگی کنند، دختر ترامپ به این فکر خواهد کرد که چگونه می تواند سرمایه سیاسی خود را به حداکثر برساند - خواه این به معنای دفتر زدن باشد، یا نفوذ شفاف تر در محافل جمهوری خواه در جهانی که رئیس جمهور ترامپ هنوز تحت تأثیر سیاسی گسترده ای است.»

اگر از دونالد ترامپ سوال کنید، می گوید دخترش قادر است در هر زمینه ای انتخاب شود. در سال 2016 گزارش شد که وی قصد دارد ایوانکا را معاون رئیس جمهور کند (!) و در حالی که امسال برای دومین دوره فعالیت های انتخاباتی خود تبلیغ می کرد، به نظر می رسید باز هم چنین تصمیمی دارد.

ترامپ در راهپیمایی در اواخر ماه اوت در نیوهمپشایر گفت: «من می خواهم اولین رئیس جمهور زن را نیز ببینم، اما من نمی خواهم ببینم که اولین زن رئیس جمهور کامالا هریس باشد. همه می گویند، ما ایوانکا را می خواهیم ! من آنها را سرزنش نمی کنم.»

البته مشکل همه اینها خود ترامپ است. به نظر می رسد او آماده است تا در سال 2024 دوباره کاندید شود و این بدان معناست که ایوانکا نیز نمی تواند در آن سال کاندیدای ریاست جمهوری شود.

و اگر ایوانکا نمی تواند این کار را انجام دهد، خب پس گزینه های او نسبتاً محدود است.

او نمی تواند به شهر نیویورک برگردد و مثلاً کاندیدای شهرداری شود. ( زیرا او احتمالاً به طرز شرم آوری شکست می خورد.)

اگر همانطور که به طور گسترده ای گمانه زنی شده است، ایوانکا و خانواده اش به باشگاه پدرش در «بدمینستر» نیوجرسی نقل مکان کنند، او می تواند از نظر تئوری برای بخش 7 کنگره کاندید شود، کرسی ای که در حال حاضر در دست «تام مالینوفسکی» است.

با توجه به همه اینها، به نظر می رسد که ایوانکا در نیوجرسی بماند و به تلاش هایش برای جمع آوری کمک های مالی برای جمهوری خواهان ادامه دهد.

 

قضیه بازجویی از ایوانکا چیست؟

 

دادستان واشنگتن، در کیفرخواستی ترامپ را متهم کرده که از پول‌ های مخصوص مراسم تحلیف برای سود شخصی استفاده کرده است. در همین زمینه، ایوانکا ترامپ مجبور به پاسخ ‌گویی رسمی به دادستانی شده است.

ایوانکا به صورت رسمی سوگند خورده که جز حقیقت را به مقام‌ های قضایی نگفته است. مشخص نیست که دقیقا او به هیئت تحقیق چه گفته اما اگر بعدا مشخص شود او دروغ گفته است، به زندان خواهد رفت.

ایوانکا گفته که این پرونده با «انگیزه‌های سیاسی» درست شده است.

او برای اثبات صحبت ‌هایش، بخشی از نوشته ‌ای را منتشر کرده که شبیه به یک ایمیل است و در آن او خواسته که مبلغ معمول بازار به هتل پرداخته شود.

ایوانکا نوشته است که این «تحقیق» مثال دیگری از اقدام‌ های «کینه‌ جویانه» است و موجب اسراف پول مالیات‌ دهندگان می‌ شود.

ایوانکا ترامپ در توییتر نوشته که بیش از پنج ساعت در دفتر «دادستان دموکرات» واشنگتن بازجویی شده است.

به نوشته او، وقتی که از او خواسته شده درباره نرخ هتل توضیح دهد، او  ایمیلی را به آنها نشان داده که در آن او گفته است باید با نرخ عادلانه بازار هزینه ‌های هتل حساب شود.

ایوانکا و همسرش از همان سال به عنوان مشاوران ارشد ترامپ در کاخ سفید کار می ‌کردند.

دادستانی واشنگتن می‌ گوید کمیته مراسم تحلیف ترامپ «به صورت فاحش بالای قیمت» به هتل ترامپ در واشنگتن پول پرداخته است.

کمیته مراسم تحلیف ترامپ اما گفته که همه صورت مخارج آنها پیشتر بررسی شده است و هیچ پولی به صورت غیرقانونی مصرف نشده است.

اتهام‌ ها متوجه یک موسسه غیرانتفاعی به نام «کمیته تحلیف پنجاه و هشتمین ریاست جمهوری» است.

در کیفرخواست آمده که این موسسه در پرداخت ‌هایی که به هتل بین ‌المللی ترامپ در واشنگتن داشته، بیشتر از آنچه که معمول است پول پرداخته است.

یکی از مواردی که در این کیفرخواست آمده این است که موسسه غیرانتفاعی برای مهمانی سه فرزند ارشد ترامپ 300 هزار دلار به هتل ترامپ پرداخته است؛ مهمانی که به افتخار «دونالد جونیور، ایوانکا و اریک» ترتیب داده شده بود.

این مهمانی، ساعاتی بعد از مراسم تحلیف، در عصر روز 20 ژانویه 2017 برگزار شده بود.

چند ماه پیش، دادستان واشنگتن گفته بود که بنا به قوانین این منطقه، موسسه‌ های غیرانتفاعی باید پول ‌هایشان را فقط صرف مقاصدی کنند که برای آن ایجاد شده‌ اند و نباید موجب سودرسانی به افراد یا شرکت‌ ها شوند.

او در کیفرخواستش اعلام کرده در هفته ‌ای که به مراسم تحلیف منجر شد بیش از یک میلیون دلار پول به صورت نامشروع به هتل ترامپ پرداخته شده است.

دادستانی واشنگتن، به جز ایوانکا ترامپ از «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا و «توماس باراک» رئیس کمیته مراسم تحلیف ترامپ هم مدارکی را برای بررسی گرفته است.

روسای جمهور منتخب، کمیته ‌های تحلیف را انتخاب می ‌کنند که مسئولیت مراسم تحلیف با آنهاست.

این کمیته ‌ها می‌ توانند از شرکت ‌ها و اشخاص تا آنجا که بتوانند پول بگیرند. اما جزئیات کمک‌ هایی که می ‌گیرند را باید به کمیسیون فدرال انتخابات ارائه کنند.

بنا به اعلام کمیته تحلیف ریاست جمهوری ترامپ، آنها 107 میلیون دلار پول جمع کردند که بیشترین میزان در تاریخ آمریکا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.