علی اعطا گفت: شورای عالی مطرح می کرد که تراکم ساختمان های بلند در غرب و شمال غرب تهران، موجب افت محسوس جریان باد شده و به آلودگی هوا دامن زده است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در طرح های جامع و تفصیلی، تراکم مجاز برای هر پهنه از شهر مشخص شده است، گفت: فروش تراکم غیر قانونی با افزایش ظرفیت جمعیت پذیری مترادف است و این به معنای افزایش عبور و مرور خودروهاست.

علی اعطا افزود: سیاست های شهری، استفاده از خودروهای شخصی را تشویق کرد و همین امر آلودگی هوا را تشدید نمود، چرا که درصد قابل توجهی از آلودگی هوای تهران به ناوگان حمل و نقل شهری مربوط می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بحث ارتباط جریان باد و بروز معضل آلودگی هوا، موضوع مورد اختلاف شهرداری تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری بوده است، اظهار کرد: شورای عالی مطرح می کرد که تراکم ساختمان های بلند در غرب و شمال غرب تهران، موجب افت محسوس جریان باد شده و به آلودگی هوا دامن زده است.

اعطا با بیان اینکه فروش غیر قانونی تراکم در مقابل گرفتن پول، مصداق جرم ارتشاست، تصریح کرد: بعضی از حقوقدانان اعتقاد دارند تخلف از قوانین و مقررات شهرسازی و معماری و فروش غیر قانونی تراکم در برابر دریافت پول، مصداق جرم ارتشاست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه فایل بودجه سال ٩٧ پایتخت، برای نخستین بار با فرمت اکسل در سایت شهرداری تهران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند جزییات بودجه شهر خود را ببینند و آن را تجزیه و تحلیل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 889316
  • منبع: شهرنوشت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.