به دستور کمیسیون انتخابات فرانسه، مطبوعات این کشور نسبت به انتشار محتوای ایمیل های هک شده 'امانوئل مکرون' نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، منع شدند.

به گزارش جماران ، تارنمای نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت' امروزشنبه با انتشار این خبر افزود: بر اساس این دستور، روزنامه نگاران خاطی به دلیل نقض قوانین ممانعت از تاثیر گذاری بر آرا، با اتهام جنایی مواجه خواهند شد.
بنا براین گزارش، کمیسیون انتخابات فرانسه دستور داده است رسانه های این کشور محتوای ایمیل های هک شده مربوط به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون را به جهت تاثیر گذاشتن بر انتخابات پیش رو، منتشر یا باز نشر نکنند.
ایندیپندنت نوشت: بیم آن می رود که هک صورت گرفته بر روی ایمیل های ستاد انتخاباتی مکرون، برنتیجه آرا نهایی روز یکشنبه (فردا) تاثیر گذارد چراکه انتظار می رود مکرون در این دور از انتخابات به راحتی 'مارین لوپن' نامزد راست افراطی را شکست دهد.
 خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) گزارش داد: یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ایمیل‌های ستادانتخاباتی مکرون هک شد و بر روی اینترنت قرار گرفت.
این ایمیل ها که حجمی بالغ بر 9 گیگابایت دارد، توسط کاربری به نام EMLEAKS روی تارنمای Pastebin قرار گرفت.
بر اساس قانون انتخابات فرانسه، تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور ساعت 22 شب گذشته خاتمه یافت و تا ساعت 20 فردا (یکشنبه) رسانه ها اجازه انتشار نظرسنجی، اخبار تبلیغاتی نامزدها و نتایج اولیه انتخابات را ندارند و تخطی از این قانون، جریمه 75 هزار یورویی به دنبال دارد.
در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که یکشنبه هفته گذشته 3 اردیبهشت برگزار شد، «امانوئل مَکرون» و «مارین لوپن» به ترتیب 23.75 و 21.53 درصد آرا را کسب کردند و به دور دوم انتخابات که فردا (یکشنبه) برگزار می شود، راه یافتند.
کار رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه ساعت هشت صبح فردا به وقت فرانسه (10:30 به وقت تهران) بین امانوئل مکرون پیشتاز نظرسنجی ها و مارین لوپن از حزب راست افراطی جبهه ملی، آغاز می شود.
این درحالی است که فرایند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، در خارج از این کشور و مناطق ماوراءبحار (فرادریایی) که زیر نظر کاخ الیزه اداره می شود، آغاز شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.