در ماه رمضان از غلات سبوس دار استفاده کنید

روزه داران باید در ماه رمضان از غلات سبوس دار که ارزش غذایی بالایی دارند، استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برلیانت بزرگمهر رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: روزه داران در ماه رمضان سعی کنند از غلات سبوس دار که ارزش غذایی بیشتری دارند استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در آش و سوپ به جای استفاده از رشته و آرد برنج، غلات سبوس دار، بلغور،‌گندم،‌آرد سبوس‌دار، جوانه گندم آرد ذرت و برنج قهوه ای را به کار ببرید که ضمن ارزش غذایی بیشتر و طعم و مزه بهتر، ریز مغذیهایی همانند ویتامین های گروه ب را دارند.

بزرگمهر خاطر نشان کرد: مصرف آش چون مخلوطی از غلات و حبوبات است، بسیار مفید است و روزه‌داران می‌توانند به عنوان شام مصرف کنند و البته مصرف آن نزدیک خواب بنا شد زیرا معده را پر می‌کند.

رئیس انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: آش به دلیل مواد موجود در آن که شامل غلات، حبوبات و سبزیجات است و به خصوص استفاده از کشک که شور نباشد بسیار مفید است.

وی با اشاره به استفاده از میوه و سبزیجات در ماه رمضان بیان کرد: در مصرف میوه و سبزیجات پرهیز نکنند حتما باید این دو ماده مانند تمام مواقع دیگر به مقدار کافی مصرف شود.

بزرگمهر اظهار داشت: سبزیجات بعد از غلات واجب‌ترین مواد غذایی هستند و در ماه رمضان ضرورت استفاده از آن افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن تغذیه ایران در پایان عنوان کرد: مصرف سبزیجات خام به صورت سبزی خوردن یا سالاد در کنار مصرف سبزیجات پخته مثل اسفناج پخته با ماست، سبزی موجود در آش و سوپ و کوکوی سبزی در سحر و افطاری ماه رمضان ضرورت دارد چرا که سبزی آب خودش را نگه می‌دارد و مصرف مقادیر مناسبی از آن باعث می‌شود کمتر احساس تشنگی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید