روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی که به دلیل نداشتن یا جعل اسناد بهداشتی، غیر مجاز شناخته شده‌اند را اعلام کرد.

جی پلاس، FRENCH FRIES SEASONINGادویه و چاشنی غذا با نام تجاری UBERRIMO، سوهان عسلی زعفرانی کارگاه گز و سوهان گزی آقای حسن مردانی با نام تجاری حاج حسن، نان تولیدی آذرنان با نام تجاری آذرنان و آلوچه خمیری فرآوری شده با نام تجاری صبا از جمله محصولات غیر مجاز و تقلبی هستند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، همچنین پیراشکی تولیدی شرکت نان و شیرینی فاطیما تک طهران و نوشابه انرژی‌زا با نام تجاری effect، به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز هستند.

در این اطلاعیه به فراورده‌های یخی (یخمک) تاتلی و گلشید نیز به دلیل استفاده از شیرین کننده مصنوعی "آسه سولفام پتاسیم" بعنوان فراورده‌های غیر مجاز و تقلبی اشاره شده است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو از افرادی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.

شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دریافت اسامی مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیر مجاز است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید