جی پلاس؛

مصرف این شیرین کننده مصنوعی ممنوع!

یک "شیرین کننده مصنوعی" جدید روده ها را تهدید می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس به نقل از  تاس، در این گزارش چند خبر علمی کوتاه آمده است؛

آنزیم هایی که گروه های خونی را به نوع 1 تبدیل می کنند

دانشمندان توانایی باکتری Akkermansia muciniphila را در شکافتن موسین ها، جزء اصلی غشای مخاطی در دستگاه گوارش، که از نظر ساختار شبیه به آنتی ژن هایی است که گروه خون انسان را تعیین می کند، کشف کرده اند.

این آنزیم ها توسط یک تیم علمی از دانشگاه فنی دانمارک کشف شد. با توجه به خاصیت این باکتری ها، تیم علمی تصمیم گرفت با استفاده از آنزیم های این باکتری ها، نمونه های خون اهدایی گروه های دوم، سوم و چهارم را با خالص سازی از آنتی ژن ها به خون گروه اول تبدیل کند.

دانشمندان امیدوارند که این کشف مهم، فرآیند انتقال خون اهدایی از همه نوع به بیماران را پس از تبدیل آن به نوع 1 با استفاده از این آنزیم‌ها تسهیل کند، که نیاز به جمع‌آوری و ذخیره مقادیر زیادی خون از نوع 1 را کاهش می‌دهد زیرا بی‌خطر است.

 

یک "شیرین کننده مصنوعی" جدید روده ها را تهدید می کند

الصورة:
 

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه آنگلیا راسکین در بریتانیا انجام شد، نشان داد که شیرین کننده مصنوعی جدید "نیوتام" می تواند به روده ها آسیب برساند و باعث بیماری شود. این مطالعه که در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده است، اولین مطالعه ای است که نشان می دهد نئوتام می تواند باکتری های روده را بیمار کرده و باعث حمله آنها به دیواره روده شود و منجر به مشکلاتی مانند سندرم روده تحریک پذیر و سپسیس شود.

 

چاقی با افسردگی و استرس مرتبط است


چاقی
 

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، تنهایی را با افزایش مصرف قند مرتبط دانست و نشان داد که چاقی با افسردگی مرتبط است. مجله JAMA Network Open می‌گوید که محققان رابطه‌ای بین موادی که در هنگام احساس تنهایی توسط مغز انسان ترشح می‌شود، دیابت و مشکل چاقی پیدا کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید