به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، عباس آخوندی در آیین افتتاح بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در ارومیه با اشاره به اهمیت قانون نظام مهندسی ساختمان کشور رفع نواقص آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهندسی یک کار تخصصی است و قانون باید مانع از دخالت سلیقه های غیرتخصصی در فعالیت عمرانی ساختمانی شود.
وزیر راه و شهرسازی به قدمت 22 ساله قانون نظام مهندسی ساختمان کشور اشاره کرد و گفت: گذر زمان و تغییر استانداردها و تحول در رویکردها نشان می دهد که این قانون نیز مانند دیگر قانونها نیازمند ارزیابی مجدد است.
آخوندی بر لزوم اجرای قانون نظام مهندسی در فعالیت عمرانی ساختمان تاکید کرد و گفت: این قانون دچار نواقصی است که باید اصلاح شود و مواردی مانند ارجاع نظارت به مهندسان به شکل کوپنی بیشتر از آنکه دغدغه فنی و مهندسی را دنبال کند به دنبال ایجاد اشتغال برای مهندسان عضو بوده است.
او کیفیت بهتر . عمر مفید بالا و ارزش افزوده بیشتر را حاصل فعالیت قانونمند و تخصصی سازمان نظام مهندسی کشور دانست و گفت: همین ماحصل سازمان است که مردم را به سمت واگذاری امور عمران ساختمانی به مهندسان عضو سازمان ترغیب می کند و سازمان نظام مهندسی و اعضای آن باید با رعایت اخلاق حرفه ای بیشتر از قبل به دنبال آگاهسازی و جلب اعتماد مردم باشند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت آموزش های تخصصی به جامعه مهندسی گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان کشور باید امور بر اساس شایسه سالاری . حقوق شهروندی و ایجاد رقابت صنفی برای ارتقا دانش و توان مهندسان طراحی و واگذار شود.
آخوندی جامعه مهندسی را ثروت ملی برای ایران و ایرانی دانست و گفت: با شفاف سازی قانون نظام مهندسی کشور و رفع شبهات موجود در مورد فلسفه وجودی این سازمان می توان بیش از پیش شاهد رشد واعتلای فعالیت های عمرانی در جامعه بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 699989
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.