به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه 22 اسفند به مناسبت روز شهید افزود: روز پنجشنبه 12 اسفند سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر پاک 2شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه و بعدازظهر همان روز پیکرهای پاک 2شهید گمنام در شهر دلبران تشییع و تدفین می شوند.
وی با اشاره به برگزاری آیین تشییع و تدفین این شهدای گمنام با حضور و مشارکت مردم این شهرستان گفت: 11 اسفند آیین شبی وداع با شهداء در مسجد جامع قروه و دلبران برگزار می شود.
وی اظهار کرد: راه و هدف شهداء سپر محکمی در برابر همه بدی ها است و اگر انسان در مسیر و آرمان های شهداء حرکت کند در برابر آسیب های اجتماعی و بدی ها مصون می ماند.
کولانی اظهار کرد: شهید مسیر، مکتب و راه تمام خوبی ها، فداکاری ها، ایثار و از خود گذشتگی ها است یک عنوان جزئی نیست و راه شهداء راه نجات و رستگاری انسان ها است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قروه نیز در این نشست گفت: ادای احترام به شهدا، تاریخ و زمان خاصی ندارد بلکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا علاوه بر نشر آثار خوب معنوی، اثرات مادی و دنیوی خوبی نیز برای مردم جامعه در پی دارد.
ذوالفقار عبدی افزود: در راستای تجلیل، تکریم و بزرگداشت شهدا در تمام سال برنامه هایی با همکاری نهادهای دولتی برگزار شده است اما لازم است در این روز به صورت ویژه برنامه های مختلفی در شان شهدا برگزار شود.
به گفته وی روز 22 اسفند سالروز فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از مهم ترین روزهای تقویم کشور است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قروه افزود:همه روز ها متعلق به شهداء است و اگر امروزه شاهد اقتدار، توسعه و پیشرفت کشور هستیم مرهون خون شهداء، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان است.
عبدی به برنامه های هفته شهید اشاره کرد و گفت: تبلیغات محیطی و نصب بنر در سطح شهرستان و ادارات، برگزاری مسابقه انشاء و مقاله نویس و نامه ای به شهید در مدارس، کاشت نهال به نام هر شهید، دیدار با خانواده معظم شهدا و غبار روبی از گلزار شهدا، تجلیل از جایگاه مادران و همسران شهید و پیاده روی از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار کرد: اشاعه این فرهنگ باید به عنوان موثرترین عنصر در پیشبرد اهداف نظام اسلامی، حفظ ارزش های دینی و انقلابی و مقابله با دشمنان مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان قروه 443 شهید و 11 شهید گمنام، هزار و 112 جانباز و 90 نفر آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.