الهام حسینی در گفت وگو با جی پلاس؛

اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری زنان ایران: وزنه برداری اصلا مردانه نیست/ می دانم روزی به المپیک می رسم

ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: برخی معتقد هستند که وزنه برداری یک رشته خشن و مردانه است اما اصلا اینگونه نیست و در ایران ثابت شد که این مسئله اصلا درست نیست.

لینک کوتاه کپی شد

سیده الهام حسینی  ملی پوش دسته 76 کیلوگرم وزنه برداری زنان ایران که چندی پیش در رقابت های بین المللی نعیم سلیمان اوغلو تکریه توانست اولین مدال بین المللی را برای وزنه برداری زنان کشور ثبت کند به آینده خود و وزنه برداران زن امیدوار است و می خواهد کارهای بزرگتری انجام بدهد.

حسینی که توانست با ثبت رکورد 88 کیلوگرم در یک ضرب، 110 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 198 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد و روی سکوی سوم قرار بگیرد؛ در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره رکورد شخصی اش اظهار کرد: اما رکورد من در یک ضرب 88 کیلوگرم و در دو ضرب 110 کیلوگرم است.

ملی پوش وزنه برداری با بیان اینکه از سال 96 وارد این رشته شده است، گفت: فدراسیون اعلام کرد که یک رکوردگیری دارد و من هم بسیار علاقمند بودم که در آن شرکت کنم. البته این را بگویم که خیلی اطلاعات درستی نداشتم و با سختی فراوان توانستم شرایط حضور در آن را بدانم.

او درباره اولین رکوردی که در وزنه برداری برجای گذاشت، گفت: 50 کیلوگرم در یک ضرب و 70 کیلوگرم را در دو ضرب برجای گذاشتم. در همان جلسه رکوردگیری بسیاری از مربیان من را تحسین کردند و همین باعث شد انگیزه ام بیشتر شود.

 

سید الهام حسینی - وزنه برداری زنان

او در پاسخ به این سوال که آیا وزنه برداری را یک رشته مردانه می داند یا خیر، گفت: من اصلا این اعتقاد را ندارم اما متاسفانه بسیاری فکر می کنند چون قدرتی است فقط مردان باید آن را انجام بدهند. خوشبختانه این رشته به صورت رسمی در ایران راه اندازی شد تا همه متوجه شوند که برای وزنه برداری اصلا جنسیت مهم نیست و هرکسی می تواند آن را انجام دهد.

 

حسینی ادامه داد: سال های پیش این دید نسبت به ورزش های رزمی وجود داشت و دخترانی که در رشته های ووشو یا مثلا تکواندو کار می کردند  دائما نهی می شدند که این خشن است. نه تنها این رشته ها بلکه وزنه برداری هم خشن نیست. قبول دارم سخت است اما اصلا خشن نیست.

او درباره سابقه ورزشی خود که گفته می شود در رشته های دیگری هم فعالیت کرده است،اظهار کرد: من پیش از این در رشته مچ اندازی هم کار می کردم. کلا ورزش هایی که احتیاج به زورآزمایی دارد را دوست دارم. در واقع در رشته هایی که پیش از این کار می کردم هیچ گونه امکاناتی برای پیشرفت نبود. فوتبال و مچ اندازی از جمله ورزش هایی است که انجام دادم اما متاسفانه در بخش بانوان حمایتی نیست. واقعا دختران مستعد هستند و اگر کمک لازم صورت بگیرد می توانند کارهای بزرگ انجام بدهند.

 

سید الهام حسینی - وزنه برداری زنان

 

الهام حسینی در پاسخ به این سوال که آیا برای شروع وزنه برداری کسی با او مخالفت کرد یا خیر، اظهار کرد: من پیش ازاین هم ورزش می کردم و بدن آماده ای داشتم. به خاطر این رشته یا خشن بودن کسی با من مخالفت نکرد بلکه برخی می گفتند به خاطر سنی که دارم برایم دیر شده است.

 

سید الهام حسینی - وزنه برداری زنان

 

الهام حسینی درباره حضور در رقابت های گزینشی المپیک گفت: تلاشم را انجام می دهم اما واقعا رسیدن به المپیک توکیو سخت است. شاید به خاطر سنی که دارم برخی بگویند رسیدن به المپیک برایم نشدنی است اما من انگیزه لازم را دارم و می دانم روزی در المپیک حاضر خواهم بود. به واسطه اینکه وزنه برداری در بخش بانوان دیر راه افتاده عقب تر از کشورهای دیگر هستیم اما آن قدر توانایی بالایی داریم که می دانم می توانیم به موفقیت برسیم.

 

سید الهام حسینی - وزنه برداری زنان

 

دیدگاه تان را بنویسید