گزارش جی پلاس از نتایج سانداکاران ایران در رقابت های جهان

مریم، الهه و شهربانو؛ دخترانی به رنگ طلا!

تیم ملی ووشو ساندا بانوان ایران با کسب 3 مدال طلا در رقابت های قهرمانی جهان چین عملکرد فوق العاده ای از خود بر جای گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی ووشو ساندا زنان ایران در رقابت های جهانی 2019 چین عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست سه مدال طلا را توسط الهه منصوریان، مریم هاشمی و شهربانو منصوریان به دست آورد.

از هفت وزنی که در بخش ساندا برگزار شد؛ ووشوکاران ایران توانستند سه مقام نخست را به نام خود ثبت کنند. البته این برای اولین بار نیست که بانوان ایران چنین عملکردی را برجای می گذارند و در دوره گذشته نیز همین ترکیب توانستند سه طلا را برای تیم ملی ایران کسب کنند.

الهه هت تریک در رقابت های جهانی

الهه منصوریان ووشو کار وزن 65 کیلوگرم ایران در فینال قهرمانی جهان با پیروزی برابر کاکیر از ترکیه برای سومین بار قهرمان جهان شد. او در این دوره از رقابت ها در وزن غیرتخصصی خود مسابقه داد اما بازهم توانست مقام نخست را به دست آورد. منصوریان برای اولین در سال 2013 و در رقابت های جهان کولالامپور مالزی مدال طلا را به دست آورد. او در سال 2017 برای دومین بار در ورزن 52 کیلوگرم به مقام قهرمانی جهان رسید. او هم چنین در 2009 تورنتو و 2011 آنکارا نقره و برنز جهان را کسب کرده بود.

یک شهربانوی طلایی

دیگر دختر خانواده منصوریان یعنی شهربانو تاکنون نتوانسته در بازی های آسیایی روی سکوی قهرمانی برود اما یک رکورد جالب جهانی را به نام خود ثبت کرده است. شهربانو برای پنجمین دوره پیاپی مدال طلای رقابت های جهانی را به دست آورد. او در سال 2019 و در چین بار دیگر روی سکوی قهرمانی رفت. منصوریان در فینال برابر مارتینس از برزیل صاحب برتری شد و مدال طلا را برگردن آویخت. شهربانو در سال 2011 در آنکارا و در وزن 70 کیلوگرم اولین مدال طلا را به نام خود ثبت کرد و پس از آن در رقابت های جهانی که حاضر بوده هیچ حریفی رنگ طلا به خود ندیده است. منصوریان در 2013 کولالامپور در وزن 75، 2015 جاکارتا در وزن 65، 2017 کازان در وزن 65 و در 2019 شانگهای نیز در وزن 70 کیلوگرم سکوی نخست جهان را به دست آورد.

مریم و طلا؛ یک اتفاق تکراری در جهان!

مریم هاشمی سانداکار وزن 75 کیلوگرم ایران در رقابت های جهانی 2019 با پیروزی برابر پونام از هند در فینال توانست پنجمین طلای پیاپی خود را در این مسابقه ها به دست آورد. او شرایطی همانند شهربانو منصوریان دارد و از سال 2011 تاکنون در مسابقه های قهرمانی جهان به جز سکوی قهرمانی روی هیچ سکوی دیگری نایستاده است. این ملی پوش کرمانشاهی ایران بازهم مدال طلای جهانی خود را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تقدیم کرد.

درست است که این سه سانداکار توانستند مدال های بخش بانوان ایران را به دست آورند اما نباید زحمات راضیه طهماسبی سرمربی تیم ملی زنان را نادیده گرفت. این برای اولین بار است که این تعداد مدال با حضور یک مربی ایرانی به دست می آید. قطعا این عملکرد حامیان زیادی داشته است. این عملکرد ها بیش از گذشته باعث حسرت می شود که ای کاش ووشو هم المپیکی بود و دختران شایسته ایران می توانستند مدال های موثری را برای کاروان ایران به دست آورند.

نتایج سانداکاران ایران از سال 2005 به بعد

2005 هانوی ویتنام: راضیه طهماسبی فر مدال برنز.

2007 پکن چین: خدیجه زینال زاده، فرزانه دهقانی مدال برنز، راضیه طهماسبی فر، زهرا کریمی مدال نقره.

2009 تورنتو کانادا: الهه منصوریان، راضیه طهماسبی فر مدال نقره، خدیجه آزادپور، ملیحه فضلی مدال طلا.

2011 آنکارا ترکیه: الهه منصوریان مدال نقره، مریم هاشمی ،شهربانو منصوریان، ملیحه فضلی مدال طلا.

2013 کولالامپور مالزی: الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی مدال طلا.

2015 جاکارتا اندونزی: صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی مدال طلا.

2017 کازان روسیه: الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی مدال طلا.

2019 شانگهای چین: الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی مدال طلا.


تیم ملی ووشو بانوان ایران

تیم ملی ووشو بانوان ایران

تیم ملی ووشو بانوان ایران

تیم ملی ووشو بانوان ایران

تیم ملی ووشو بانوان ایران

تیم ملی ووشو بانوان ایران

دیدگاه تان را بنویسید