بلوک باشی در گفتگو با جی پلاس

انتقادهای تلخ ملی پوش فوتبال ساحلی از فدراسیون: می گویند اگر انتقاد کردید بروید پاداش تان را هم از خبرنگاران بگیرید!/ زیر خط فقریم اما مجبوریم بمانیم/ دائم می خواهند از مسئولان تشکر کنیم

فوتبالیست ساحلی ایران با انتقاد از شرایط فعلی این رشته گفت: من به عنوان یک بازیکن مقصر هستم؛ از من گرفته تا بقیه بازیکنان. ما مقصر هستیم که مصاحبه نکردیم. به خاطر ترس از خط خوردن و کنار گذاشته شدن ساکت بودیم؛ اما تا کی؟

لینک کوتاه کپی شد

فرید بلوک باشی ملی پوش تیم فوتبال ساحلی ایران در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس گفت: در اردوی جدید تیم ملی من جایی در ترکیب نداشتم و نمی دانم علت این موضوع چه بوده است و در حال حاضر با تیم چمنی ملوان تمرین می کنم تا سال آینده لیگ برتر آغاز شود.

فوتبال ساحلی شرایط خوبی ندارد

بلوک باشی با انتقاد از  شرایط لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران گفت: با وجود اینکه لیگ فوتبال ساحلی ایران 6-7 ماه طول می کشد و این در جهان بی سابقه است اما از لحاظ مالی ما شرایط خوبی نداریم. به دلیل اینکه پخش زنده وجود ندارد، اسپانسر نیز راغب به حضور در لیگ نیست. باشگاه های بزرگ به لیگ فوتبال ساحلی نمی آیند و هزینه خوبی هم در این لیگ انجام نمی شود. همه این مسائل باعث شده که شرایط مالی بازیکنان حاضر در لیگ خوب نباشد. در میان تمام تیم های حاضر در لیگ تنها یکی دو باشگاه پول خوبی را به بازیکنان ملی پوش پرداخت می کنند و بقیه شرایط خوبی ندارند.

تیم ملی فوتبال ساحلی دو سال پیش در جام جهانی سوم شد اما هنوز پاداش نگرفته است

ملی پوش فوتبال ساحلی ایران افزود: بازیکنان ما به خاطر اینکه پتانسیل خوبی دارند به نتیجه می رسند اما هیچ رسیدگی به آن ها نمی شود. فدراسیون و وزارت ورزش هم نگاهش به فوتبال ساحلی خوب نیست. ما دو سال پیش به مقام سوم جهان رسیدیم اما هنوز پاداش نگرفته ایم! پاداش حدود 20 میلیونی ما را هنوز پرداخت نکردند اما تیم چمنی برای هر سفر و هر برد دوستانه خود 3 یا 4 هزار دلار پاداش می گیرد.

مربیان تیم ملی انتقاد نمی کنند چون می ترسند برکنار شوند

بلوک باشی در ادامه انتقادهایش به رویکرد فدراسیون فوتبال نسبت به فوتبال ساحلی، به جی پلاس گفت: نگاه فدراسیون هم واقعا نگاه درستی نیست. مربی تیم ملی هم به دلیل اینکه خودش در تیم هست، فقط تشکر می کند اما اگر او را بیرون بگذارند حرف هایش را می زند! این یک نقص هست. تیم ملی می خواهد به مسابقات مقدماتی جام جهانی برود اما همه اردوها داخلی است و می گویند پول نیست. فقط برای ما پول نیست؟ برای تیم چمنی پول هست؟ همه این ها بهانه است. تیم های عراق و لبنان که مشکلات زیادی دارند به بهترین کمپ ها می روند و همه تیم ها هزینه می کنند به جزء ایران. مربی تیم ملی هم هیچ فشاری به فدراسیون نمی آورد. کی روش چطور به فدراسیون فشار می آورد و برای برگزاری اردوهایش تلاش می کرد؟ این هم از ضعف کادر فنی است. همان طور که گفتم تیم ملی نتیجه می گیرد چون پتانسیل دارد اما از لحاظ رسیدگی زیر خط فقر هستیم.

او ادامه داد: بچه های جوان که به تیم ملی آمدند شوق و ذوق دارند و فکر می کنند اگر مقام بیاورند اتفاق خاصی رخ می دهد. من 14 سال تیم ملی بودم و دائم می گفتیم شرایط خوب می شود. خوب که نشد هیچ؛ بدتر هم شد!

** در جام جهانی هر لباس ما برای یک برند بود و دائم باید روی آنها برچسب می زدیم!

بازیکن فوتبال ساحلی ایران گفت: تیم های لیگ در میانه فصل انصراف می دهند و این نگاه ویژه فدراسیون را می خواهد. باشگاه های بزرگ باید در فوتبال ساحلی تیم داری کنند. هزینه زیادی هم ندارد و فکر می کنم با یک میلیارد و 500 میلیون تومان در سال بتوان یک تیم خوب را بست. کمیته فوتبال ساحلی و فدراسیون کاری کرده که هیچ کسی از شرایط لیگ، سفرهای تیم ملی، پاداش ها و لباس خبری ندارد. ما به جام جهانی رفتیم اما دائم به ما می گفتند که روی لباس تان باید چسب بزنید. هر لباس ما نام یک برند روی آن بود. این از بدبختی ها فوتبال ساحلی ایران است؛ مشکلاتی که در فوتسال مردان و زنان هم هست. حرف هم بزنیم می گویند فلان بازیکن فقط انتقاد می کند. من چند سالی بود که اصلا مصاحبه نمی کردم اما الان صدای همه در آمده است. ما رویه خوبی در فوتبال ساحلی نداریم.

دائم به ما می گویند: از مسئولان تشکر کنید!

بلوک باشی درباره دستمزدهای فوتبالیست های ساحلی ایران به جی پلاس گفت: دستمزد بازیکنان ملی پوش در لیگ حدودا 50 یا 60 میلیون تومان در سال است؛ البته اگر پرداخت شود. همه ملی پوشان این دستمزد را دریافت نمی کنند بلکه تیمی به مانند پارس جنوبی می تواند این دستمزد را پرداخت کند.

او در ادامه صحبت های خود گفت: دائم می گویند از مسئولان تشکر کنید؛ تا کی؟ برای چه باید تشکر کنیم؟ چه گلی به سر ما زده شده که باید ممنون باشیم؟ مقام جهانی داریم اما واقعا باید وضعیت پرداخت ها و لباس ما اینطور باشد؟! تا حرف می زنیم می گویند عرق ملی نداری ؟ تا کی این صحبت ها ادامه دارد؟

ملی پوشان به خاطر ترس از خط خوردن انتقاد نمی کنند

بلوک باشی با انتقاد از بازیکنان به خاطر نگفتن حقایق گفت: من به عنوان یک بازیکن مقصر هستم؛ از من گرفته تا بقیه بازیکنان. ما مقصر هستیم که مصاحبه نکردیم. به خاطر ترس از خط خوردن و کنار گذاشته شدن ساکت بودیم؛ اما تا کی؟

او با بیان اینکه بسیاری از مسئولان هم مقصر این وضعیت هستند، اظهار کرد: پرسپولیس فینال جام باشگاه های آسیا رفت و تا یک هفته برنامه تخصصی برای آن می گذاشتند. تیم ملی فوتبال می رود حذف می شود؛ تیم ملی با آن هزینه به جام جهانی می رود و بعد هم می گویند بازیکنان قهرمان ملی هستند و باید اسم آن ها را روی میدانی در شهر بگذارند! اگر این طور باشد باید نام یک استان را هادی ساعی بگذاریم! متاسفانه کسانی که در راس هستند یک تیم را این طور بزرگ می کنند و یک تیم دیگر را کلا نادیده می گیرند.

** به ما می گویند اگر مصاحبه کنید، باید بروید پاداش تان را از خبرنگاران بگیرید!

فوتبالیست ساحلی ایران درباره میزبان پاداش های پرداخت نشده تیم گفت: برای سومی جام جهانی 20 میلیون، برای قهرمانی های دیگر هم هرکدام 5 میلیون پاداش در نظر گرفتند اما پرداخت نشده است. واقعا شرم آور است. یک تیم برای برد یمن 5 هزار دلار می گیرد اما تیم دختران فوتسالیست ما که قهرمان آسیا شد، هنوز دریافتی نداشته است. یک مسئول هم می گوید هر کسی مصاحبه می کند و پاداش می خواهد، از خبرنگاران و رسانه ها بگیرد!

اگر کی روش بود، یقه رئیس فدراسیون را می گرفت!

او با بیان اینکه مسئولان فقط به ما وعده دادند، در این باره توضیح داد: سال گذشته به رقابت های قهرمانی آسیا رفتیم و قهرمان شدیم اما 100 دلار هم به ما ندادند. اول مسابقه ها گفتند آقای کفاشیان بیاید پول می آورد اما وقتی او هم آمد گفت در فرودگاه به شما پول می دهیم. اما در فرودگاه هم خبری نشد و در نهایت پس از مدتی، مقدار کمی از  40 میلیون طلب ما پرداخت شد. اگر این اتفاق برای چمنی ها بود کلی سروصدا صورت می گرفت تا همه ایران صدایشان را بشنوند! اگر کی روش بود یقه رییس فدراسیون را می گرفت.

** همه ملی ملی پوشان ناراضی اند اما مجبوریم

فرید بلوک باشی در پایان صحبت های انتقادی خود به جی پلاس گفت: از زمانی که از رقابت های پرشین کاپ آمده ایم مربی و سرمربی تیم ملی جواب من را نمی دهد و نمی دانم چه اتفاقی رخ داده است. من از سال 84 در اردوی تیم ملی بودم اما هیچ چیز درست نشده است. همه کسانی که در تیم ملی هستند ناراضی اند اما همه مجبوریم که ادامه بدهیم.

دیدگاه تان را بنویسید