احداث موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بهمن ماه

سرپرست دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک خبر داد: موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بهمن ماه در بخشی از ساختمان المپیک و پارالمپیک کلید خواهد خورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مسعود اشرفی درباره برگزاری این مراسم و اهدای یادبودها و مدال‌های ورزشکارن پیشکسوت به موزه ملی المپیک  و پارالمپیک اظهار کرد: احداث موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک موضوعی بود که در سال گذشته که طی نشستی که با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، مقرر شد در جهت احترام به پیشکسوتان المپیک و پارالمیپک و زنده نگداشتن مدال‌ها و یادبودها این ورزشکاران در بخشی از ساختمان المپیک و پارالمپیک احداث شود. فاز اول این موزه در بهمن ماه در بخشی از ساختمان المپیک و پارالمپیک کلید خواهد خورد و در طی آن مدال‌ها ویادبودهای مدال آوران المپیک و پارالمپیک در این موزه در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: طی فراخوانی که خواهد شد از ورزشکارانی که در ۴ دهه گذشته افتخاراتی را در میادین بین المللی کسب کردند از آنها درخواست خواهیم کرد که هدایای و یادبودهای خود را به این موزه اهدا کنند. تا آثار با ارزش ورزشکاران که در طی سال‌های قبل کسب کردند با نگهداری در این موزه ماندگار شود.

سرپرست دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: پیشکسوتان مدال پارالمپیک که افتخارات زیادی در تاریخ ورزش کشور کسب کردند، مدال‌ها و یادبودهای آنها در این موزه ثبت و نگهداری خواهد شد و در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

اشرفی خاطر نشان کرد: تمامی ورزشکارانی که از سال ۱۳۶۲ موفق به کسب مدال در میادین بین المللی شدند ما اطلاعات آنها را از نظر تعداد مدال‌ها اعم از طلا نقره و برنز جمع آوری کرده ایم که این اطلاعات تقدیم به موزه می‌شود ما از طریق این اطلاعات می توانیم بگویم از این سال تا به الان چه تعداد مدال توسط ورزشکاران پارالمپیکی در عرصه های مختلف بین المللی تهیه شده و ثبت و نگهداری آنها برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی در پایان افزود: ما از تمامی ورزشکاران می خواهیم یادبودهای خود را اعم از کاپ، مدال، لباس و حتی آرشیوهای که ازآن زمان تا کنون دارند به این موزه اهدا کنند تا ما بتوانیم ضمن نگهداری آنها، آنها را به معرض نمایش نیز بگذاریم.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید