به گزارش ایرنا فاضل عبادی روز یکشنبه در ستاد هماهنگی برگزاری همایش سیدجمال الدین اسدآبادی، گرامیداشت مفاخر را از اولویتهای فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: جشنواره حکمت سینوی و همایش میرسید علی همدانی در 2 سال گذشته با این هدف برگزار شده است.
وی تصریح کرد: نامگذاری فرهنگی امسال به نام سیدجمال الدین اسدآبادی از سوی استاندار همدان در راستای ارج نهادن به مفاخر و مشاهیر انجام شده است.
عبادی خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود همایش در روز 18 اسفند برگزار شود که به دلیل حضور شخصیتهای کشوری این برنامه به تعویق افتاد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت پیام رئیس جمهوری به همایش سیدجمال الدین اسدآبادی، تجلیل از چهره های شاخص در عرصه سیدجمال شناسی، رونمایی از تندیس سیدجمال را از برنامه های این همایش ذکر کرد.
وی افزود: سخنران ویژه این همایش هنوز قطعی نیست اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر ولایتی و مسجد جامعی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سه گزینه پیشنهادی هستند.

** سیدجمال الدین اسدآبادی به دانش آموزان کشور شناسانده شود
فرماندار اسدآباد با تاکید بر شناساندن سیدجمال الدین اسدآبادی بعنوان یکی از مفاخر ملی به دانش آموزان گفت: گنجاندن درسی به نام سیدجمال شناسی در سر فصل دروس آموزش و پرورش ضروری است.
حسین افشاری اظهار کرد: فرزندان ایران زمین در صورت شناختن مفاخر ملی و دینی فریب زرق و برق بیگانگان را نخواهند خورد.
وی تصریح کرد: اگر دانش آموزان از کودکی با سیدجمال الدین اسدآبادی و آرمان ها و اندیشه هایش آشنا شوند در نوجوانی و جوانی واژه های بیداری، ظلم ستیزی و وحدت ملی معنا و مفهموم بهتری برایشان خواهد داشت.
فرماندار اسدآباد همچنین آموزش های ضمن خدمت با عنوان بیداری اسلامی و موضوع سیدجمال الدین اسدآبادی را برای کارکنان دولت و معلمان ضروری دانست.
سیدجمال الدین اسدآبادی متفکر و مصلح بزرگ جهان اسلام سال 1217 شمسی در اسدآباد دیده به جهان گشود وی سیاستمداری فرهیخته بود که با مجاهدت فراوان در کشورهای اسلامی، توانست سبب بیداری مسلمانان در برابر ظلم و استبداد زمانه شود و در این راه نیزبه شهادت رسید.
18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.