به گزارش ایرنا، بر اساس این مصوبه، اوراق یاد شده از محل اسناد خزانه اسلامی با تنزیل 19درصد در فرابورس فروخته می شود تا مبلغ آن، برای بدهی 50 میلیارد ریالی شهرداری بابت حق بیمه های معوق به تامین اجتماعی پرداخت شود.

*الزام شهرداری به خرید کالای ایرانی
این مصوبه 60 میلیارد ریالی تنها موضوع مورد بحث در چهل و پنجمین نشست رسمی شورای شهر نبود و پرویز سالاری عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود از تهیه طرحی خبر داد که به موجب آن شهرداری و شرکت ها و سازمان های تابعه آن و همچنین پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری ملزم به استفاده از کالای ایرانی می شوند.
وی ادامه داد: نبود نظارت موجب کاهش بهره وری و درآمد زایی در شهرداری و هدر رفت بخش قابل توجهی از اعتبارات این نهاد شده است.
سالاری بدون استفاده ماندن بازار حسین آباد و بازارچه صادقیه در بندرعباس را از مصادیق از بین رفتن سرمایه مردم دانست.
عضو شورای شهر بندرعباس همچنین ضمن تقدیر از برنامه ها و تلاش های نوروزی شهرداری، خواستار حضور و همکاری نهادهای مرتبط برای حل مشکلات شهری شد.
سالاری تصریح کرد: انتظار می رود فرماندار به عنوان رییس شورای تامین شهرستان، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در مواردی مانند جمع آوری عرضه کنندگان سیار قلیان به وظایف خود عمل کنند تا ماموران شهرداری هنگام انجام وظایف خود در این زمینه آسیب ندیده و دچار مشکل نشوند.

*شهرداری با زمین خواری ها مقابله کند
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در این نشست اظهار داشت: موارد زمین خواری در سال های اخیر شدت یافته و لازم است شهرداری در این زمینه با قاطعیت بیشتری عمل کند.
اسماعیل بواشه مدعی شد: متصرفان ابتدا زمین ها را متصرف شده و سپس با توجه به آشنایی و ارتباط و نفوذی که در دلالان شهرداری و راه و شهرسازی دارند، برای زمین های تصرفی سند می گیرند.

*جلسات شورا به صورت مستقیم در فضای مجازی پخش شود
یک عضو دیگر شورا نیز از طرحی خبر داد که پنج عضو از 11 عضو شورا آن را امضا کرده و در آن خواستار پخش مستقیم تمام نشست های شورا در اینستاگرام شده اند.
کیانوش جهانبخش ادامه داد: همچنین لازم است رایزنی هایی با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس انجام شود تا نشست های مهم شورا به صورت مستقیم از رادیوی استانی پخش شود.
قرار دادن قانون بودجه سال 97در پایگاه اطلاع رسانی شورا از دیگر درخواست های جهانبخش بود که در این زمینه اظهار داشت: قانون وحی مُنزَل نیست و می توان پس از اطلاع از نظرات مردم در قالب متمم و دیگر ظرفیت های قانونی آن را اصلاح کرد.

*درخواست نشست اضطراری با استاندار و مدیرکل حفاظت محیط زیست
آبتین امیری نیز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به برنامه استقاده از آب شیرین کن های ساحلی، خواستار برگزاری نشست اضطراری با استاندار و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برای بررسی پیامدهای منفی استفاده از این آب شیرین کن ها شد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از آب شیرین کن موجب افزایش شوری آب دریا و شوری زمین می شود که باید این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
تهیه طرح ضربتی برای جلوگیری از ورود خودروها به محدود های ساحلی و جلوگیری از تبدیل شدن ساحل سوروی بندرعباس به پارکینگ خودرو از دیگر درخواست های امیری بود.

*حقوق معوقه چهارماهه کارکنان شرکتی پرداخت شود
حجت الاسلام احمد عامری دیگر عضو شورا نیز نطق پیش از دستور خود را به دفاع از کارکنان شرکت های طرف قرارداد شهرداری اختصاص داد و گفت: حقوق و حق بیمه کارگران و کارکنان این شرکت ها از چهارماه قبل تاکنون پرداخت نشده است که این مشکل باید به صورت ریشه ای و غیرمقطعی حل شود.

*شهردار: به تمام موارد مطرح شده عمل می کنیم
شهردار بندرعباس نیز که در اولین نشست شورا در سال جدید حاضر شده بود، پس از نطق های پیش از دستور اعضای شورا و موافقت آنان با فروش اوراق خزانه اسلامی به ارزش 60 میلیارد ریال اظهار داشت: تمام موارد مطرح شده توسط اعضا مورد توجه قرار گرفته و به آنها عمل خواهد شد.
عباس امینی زاده افزود: بحث تصرفات غیرقانونی همیشه وجود داشته و باید تلاش کنیم آن را به حداقل برسانیم.
به گفته شهردار بندرعباس این گونه کارهای غیرقانونی در تعطیلات یا زمانی که شهرداری درگیر امور ویژه ای مانند مسافران نوروزی است افزایش می یابد.
وی هم چنین نسبت به پیگیری مشکلات کارکنان و کارگران شرکت های طرف قرارداد شهرداری قول مساعد داد و یادآور شد: در قرارداد شرکت های بدحساب که حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی کنند، تجدیدنظر خواهد شد.

* تهاتر در شهرداری ممنوع شود
در آخرین بخش نشست شورای شهر و پس از خروج شهردار از جلسه، رییس شورای شهر خواستار تهیه و تصویب طرحی در شورا برای ممنوع شدن تهاتر و تخفیف در قراردادهای شهرداری شد.
اسلام باوقار در این زمینه اظهار داشت: با قراردادهای تهاتری در عمل هیچ پولی در سیستم شهرداری تبادل نمی شود که این موضوع مشکلات و آسیب های زیادی به دنبال دارد.
وی ادامه داد:وقتی یک پیمانکار حاضر می شود 30درصد مبلغ قرار داد را تخفیف دهد، معلوم است که قیمت برآورد شده واقعی نبوده و قرارداد مشکل دارد.
اعتراض پرویز سالاری به استفاده از چای های کیسه ای خارجی و بطری های آب معدنی از حاشیه های نشست شورای شهر بندرعباس بود.
2094/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.