به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری روز یکشنبه در یادواره شهدای حماسه 16 مهر که در شهرک امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: ناکامی آمریکا دررویا رویی مستقیم و حماسه آفرینی رزمندگان قهرمانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رئیسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود و ایران با سلاح های ابتدایی درحال دفاع از مرزهای آبی کشور بود.
وی با اشاره به دستاوردهای نظامی کشور در زمینه ساخت انواع سلاح های مدرن سطحی، زیرسطحی، زمین به دریا و انواع شناورها و پرندگان ویژه جنگ در دریا، افزود: نیروهای مسلح با دارا بودن تجربه هشت سال دفاع مقدس و تسلط بر جدید ترین فن آوری ها به دشمنان اجازه هیچ گونه حرکتی را علیه این آب و خاک نخواهند داد.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:اکنون نیروی دریایی سپاه دارای شناورهای تندرو حامل موشک هایی است که قادراست از فاصله زیاد هدف را مورد اصابت قرار دهد.
سردار علیرضا تنگسیری بیان داشت: نیروی دریایی سپاه دارای سلاح هایی است می تواند بالگردها و هواپیماها را ساقط کند و یا آتش حجیمی ایجاد کند که بخشی از این سلاح ها در رزمایش ها به نمایش گذاشته شد.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: نام شهیدان خلیج فارس به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملی ایران برای همیشه زنده است و می درخشد.
وی تاکید کرد: امروز در حالی یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی می داریم که در پرتو ایمان، مجاهدت، حماسه سازی و خداباوری آنان و استمرار راهشان؛ دردو دهه گذشته به چنان سطحی از اقتدار و توانمندی دست یافته ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده است.
حماسه سردار شهید نادر مهدوی و 9 دلاور دریادل همرزمش در ماجرای 16 مهر سال 1366 که در برابر زورگویی و تعدی گری ناوگان دریایی آمریکا با کمترین امکانات اما با اراده ای مصمم و پولادین ایستادند، هیمنه پوشالی ابرقدرتی به نام آمریکا را در هم شکست.
در 16 مهر سال 1366، 9 نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای امریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، جنگیدند که هفت نفر از آنان نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فیض شهادت نائل آمدند.
به پاس حماسه آفرینی این شهیدان، 16 مهر در تقویم رسمی کشورمان روز نیروی دریایی سپاه نام گذاری شده است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:**هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.