استاندار لرستان گفت: 30 درصد از نقش‌های مدیریتی به بانوان و جوانان اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سیدموسی خادمی در مراسم جشن بزرگ ریحانه‌النبی که به مناسبت گرامی‌داشت هفته زن و مقام مادر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امروز روز مبارکی است و در تقویم جمهوری اسلامی تولد حضرت فاطمه زهرا (س) به نام روز زن نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جامعه ایران را زنان تشکیل داده و هر روز نقش آنان مهم‌تر و برجسته‌تر می‌شود، بیان داشت: بدترین و غیراخلاقی‌ترین نگاه‌ها به زنان در شبه جزیره عربستان در دوران جاهلیت و قبل از وقوع اسلام وجود داشت تا جایی که دختران را زنده به گور می‌کردند اما با ظهور اسلام یک نگاه انقلابی نسبت به زنان ایجاد شد که تا امروز نظریه‌ها، مکاتب مختلف و تئوری پردازان جدید که طرفداران حقوق و نقش زنان در جامعه هستند نتوانسته‌اند نظریه‌ای کامل‌تر و منسجم‌تر از آنچه که اسلام در مورد زنان گفته ارائه دهند.

استاندار لرستان با بررسی نظریه‌های مختلف در طول تاریخ از جوامع مختلف مانند روم و یونان قدیم که مانند دوران جاهلیت عربستان نگاه غیرانسانی به زنان داشته است تا نگاه‌های بسیار تندگرایانه تحت عنوان فمینیست‌های رادیکال در جوامع امروزی افزود:‌ با بررسی اجمالی از این نظریات به این نتیجه خواهید رسید که دیدگاه اسلام از همه قاطع‌تر، قوی‌تر، کامل‌تر و عقلایی‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام هیچ زن و مردی برتری ذاتی و جنسیتی نسبت به یکدیگر ندارند، گفت: در دین اسلام آن کسی برتر است که تقوی داشته باشد.

خادمی با بیان اینکه نظر اسلام یک نگاه جنسیتی-مکملی است و از دیدگاه آن، عضو اصلی جامعه بشری یعنی زن و مرد مکمل و در کنار هم هستند که توام معنی پیدا می‌کنند و به عبارتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: هیچ نظریه‌ای قوی‌تر از این وجود ندارد که بتواند همه مسائل حوزه زنان را تفسیر کند و دارای چارچوبی باشد که تمام بحث‌ها در آن جای داشته باشد. از نگاه اسلام علاوه بر نقش‌های پرورشی، خانه‌داری، بچه‌داری و تربیت کردن وظایف ذاتی زنان و در نقش‌های دیگر حوزه‌های مدیریت، اقتصادی، فرهنگی، سیاست و سایر حوزه‌ها می‌تواند حضوری مانند مردان نقش ایفا کند.

وی به اهمیت و نقش برجسته زنان در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز دختران تحصیل کرده در جامعه ما در حال پیشی گرفتن از مردان هستند که با اثرگذاری به دنبال آن وظایفی که فکر می‌کنند می‌توانند در راستای توسعه جهانی در کشور خودشان انجام بدهند گام بردارند.

مقام ارشد استان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید و رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی یکی از دقیق‌ترین نگاه‌ها را در این حوزه دارد، گفت: از برنامه‌های اصلی که در شورای انتخاباتی مطرح شد تقویت حضور زنان در تمامی عرصه‌های مدیریتی و حاکمیتی نظام است که به صورت جدی ریاست محترم جمهور بر آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: این موضوع در قالب بخشنامه‌های اداری انجام شده و امیدواریم با زمینه‌سازی و بسترسازی در سطح ادارات، نهادها و دستگاههای اداری بتوانیم این مهم را انجام دهیم. البته به دلیل نگاه تاریخی که وجود داشته زنان ما در حوزه‌های مدیریتی حضور نداشته‌اند و مدیریت باید به صورت پله‌ای طی شود که ممکن است زمان ببرد.

استاندار لرستان با اشاره به تاکید دکتر روحانی رییس محترم جمهور که باید بتوانیم 30 درصد از نقش‌های مدیریتی را به زنان و جوانان اختصاص دهیم، اظهار داشت: در استان با پیروی از همین موضوع به ادارات ابلاغ شده که در حوزه‌های مدیریتی خودشان در رده معاونین از زنان و جوانان استفاده کنند. ممکن است در برخی از ادارات به دلیل همان نگاه تاریخی نیروهای آماده‌ای نداشته باشیم چون شرط این است که نیروهای کارمند دولت با سابقه کاری بوده و دوره‌های مدیریتی پایه را طی کرده باشند.

خادمی با اشاره به اینکه معاونت سیاسی و امور بانوان استانداری ما این مسئله را به طور ویژه دنبال می‌کنند، گفت: اولویت کاری دولت این است که بتوانیم برای حضور بانوان عرصه را باز کنیم.

وی یادآور شد: این بحث فقط در حوزه مدیریت خلاصه نمی‌شود بلکه عرصه‌های اقتصادی، کارآفرینی و... برای حضور بانوان استفاده خواهد شد تا بتوانیم شاهد نقش برجسته‌تر و بهتر آنان باشیم و آنچه که مورد نظر اسلام است یعنی بانوان مکمل و تکمیل کننده هم را در جامعه اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.