مکان: الجزایر/ منبع: دویچه وله

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انصراف «عبدالعزیز بوتفلیقه» از کاندیداتوری مجدد در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نخستین پیروزی تظاهرات کنندگان الجزایری بود. اما اعتراض مردم الجزایر پس از این دستاوردشان هم ادامه پیدا کرد. این بار معترضان به تعویق انتخابات معترضند.

در همین راستا شب گذشته نیز الجزیره، پایتخت الجزایر، و دیگر شهرهای این کشور علیه به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات کردند.

بوتفلیقه بیمار است و کهولت سنی دارد. او پس از مدتی طولانی که در بیمارستانی در سوئیس بستری بود، شامگاه یکشنبه به الجزایر بازگشت. او از زمان سکته مغزی در سال 2013 قادر به حرکت نیست و بر صندلی چرخدار می‌ نشیند.

اگرچه بوتفلیقه از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌ جمهوری منصرف شد، ولی انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود 18 آوریل برگزار شود به تعویق افتاده است و در عمل مدت ریاست جمهوری او طولانی خواهد شد و این موضوع نگرانی معترضان الجزایری را برانگیخته است.

الجزایر بیش از 20  روز است که بزرگ ترین تظاهرات اعتراضی در شمال آفریقا را تجربه می‌ کند. روز جمعه بیش از 3 میلیون نفر در تظاهرات عمومی این کشور علیه بوتفلیقه شرکت کردند.

بوتفلیقه برای آرام کردن اعتراضات مردم وعده اصلاحات اجتماعی و اقتصادی داد. او به الجزایری‌ ها قول تغییر دولت را هم داد و از شهروندان این کشور خواست به قانون اساسی جدید رای دهند.

اما بسیاری از مردم این کشور بر این باور هستند که بوتفلیقه دیگر شایستگی رهبری این کشور را ندارد. او بعد از سکته قلبی کم‌ تر در محافل عمومی دیده شده و در عمل اداره کشور را به نزدیکان خود سپرده است که به نظر معترضان الجزایری بی‌ کفایت و فاسد هستند.

 

مکان: الجزایر

منبع: دویچه وله

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.