مکان: ملبورن، استرالیا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دو تظاهرات متفاوت در شهر «ملبورن» استرالیا برپا شد که هر دو با موضوع مهاجرت مرتبط بود. در یک سو، مخالفان حضور مهاجران در استرالیا تظاهرات برپاکرده بودند. در سوی دیگر طرفداران حضور مهاجرت در این کشور تجمع کرده بودند. صدها نفر از نیروهای پلیس برای جلوگیری از درگیر شدن دو گروه ، صف های امنیتی بین آنها تشکیل داده بودند.

سرانجام در این کشمکش ها، پلیس چندین نفر از معترضان را بازداشت کرد. گروه های افراطی راستگرا و ملی گرا می گویند مهاجران نباید در استرالیا حضور داشته باشند. آنها می گفتند جرم و جنایت هایی در سواحل ملبورن رخ می دهد که خاستگاه آنها به مهاجران سیاهپوست آفریقایی تبار مربوط است. آنها می گفتند باید این مهاجران از استرالیا بیرون رانده شوند.

اما فعالان ضدنژادپرستی چپگرا با تجمع خود می گفتند این خواسته ها نژادپرستانه است. آنها طرفدار نظام چندفرهنگی در استرالیا بودند. آنها می گفتند گروه های اقلیت به سپربلایی برای لاپوشانی مسائل جدی تر تبدیل شده اند. آنها می گفتند مشکلی به نام جرم و جنایت سیاهپوستان در شهری همانند ملبورن ساختگی است و وجود خارجی ندارد.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا تظاهرات راستگرایان افراطی معترض به مهاجرت اتباع سایر کشورها به استرالیا را به عنوان اقدامی رادیکال و ناپسند محکوم کرد.

با توجه به نگرانی درباره اشتغال و انباشت جمعیت در شهرهای بزرگ، پذیرش مهاجران یکی از مسایل مهم و اساسی استرالیاست.

حدود نیمی از جمعیت 25 میلیونی استرالیا یا زاده کشورهای دیگر و یا دست کم یکی از والدین آنها در سایر کشورها متولد شده اند.

 

مکان: ملبورن، استرالیا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.