مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، معترضان به سیاست‌ های رئیس‌ جمهور فرانسه از ساعتی پیش به خیابان‌ های پاریس آمدند.

فردی 36 ساله امروز در جریان اعتراضات مردمی به سیاست های دولت «امانوئل ماکرون» در شهر «پرپینیان» در جنوب فرانسه در اثر برخورد یک کامیون جان باخت و به عنوان دهمین کشته اعتراضات فرانسه نام گرفت.

کشته شدن یکی دیگر از فعالان جنبش مبارزه با نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به «جلیقه زردها» آن هم در ششمین «شنبه سیاه» در این کشور، خون دیگر اعضای این جنبش را در سراسر فرانسه به جوش آورده و در شبکه های اجتماعی اعلام کردند برای انتقام از خون بر زمین ریخته شده کشته هایمان امروز و روزهای منتهی به جشن های پایان سال همچنان به خیابان ها خواهیم آمد تا «ماکرون، رئیس جمهور ثروتمندان» را از الیزه اخراج کنیم.

 

2

4

1

 

در این 36 روز از به راه افتادن جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه تاکنون 10 تن کشته و بیش از 7000 تن زخمی یا بازداشت شده اند که هنوز از سرنوشت تعدادی از آنها خبری نیست.

عصر جمعه در پاسخ به اعتراضات «جلیقه‌ زردها»، پارلمان فرانسه مجموعه‌ ای از معافیت‌ های اجتماعی و مالیاتی را تصویب کرد. ماکرون مایل است دل معترضان را به دست آورد، اما منتقدان روش‌ های او را درست نمی‌ دانند.

در جریان نشستی فشرده که 13 ساعت طول کشید، تصمیم‌ گیری‌ ها آشکارا برای خشنود کردن معترضان جلیقه‌ زرد بود که با اقدامات مالیاتی مخالف هستند. 

«آنیس بوزین» وزیر امور اجتماعی که تلاش داشت حداقل دستمزد را ثابت نگه دارد، زیر فشار اعتراضات مجبور شد آن را به میزان 100 یورو افزایش دهد. اما این «افزایش دستمزد» بیشتر به اقدامات پیشین دولت، از جمله در اعطای اعتبار و جایزه به حقوق بگیران بستگی دارد.   

نیروهای مخالف، دولت را متهم می‌ کنند که برای بیش از 10 میلیارد یورو مخارج معافیت‌ های تازه بودجه کافی در نظر نگرفته است. 

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.