مکان: وین، اتریش/ منبع: خبرگزاری آلمان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک سال پس از تشکیل دولت راستگرای افراطی در اتریش، ده‌ ها هزار تن در وین به خیابان‌ ها رفتند تا علیه سیاست‌ های اجتماعی و مهاجرتی این دولت اعتراض کنند. شماری از معترضان مانند فرانسه جلیقه‌ های زرد به تن داشتند.

این تظاهرات در آستانه‌ نخستین سالگرد تشکیل دولت راست محافظه‌ کار در اتریش صورت می گیرد.

به‌رغم سردی هوا تعداد زیادی در این راهپیمایی مسالمت‌ آمیز شرکت کرده بودند.

 

h_54845133__full222

 

در حالی که سازمان‌ دهندگان از شرکت 50 هزار تن در تظاهرات سخن می‌ گویند، پلیس اتریش شمار معترضان را 17 هزار تن اعلام کرد.

این تظاهرات که علیه «گردش به راست، نژادپرستی و کاهش خدمات اجتماعی و امور عام‌ المنفعه» صورت گرفت، از سوی سازمان‌ های چپ فرا خوانده شده بود. شماری از تظاهرات کنندگان جوراب‌ هایی در دست داشتند و در هوا تکان می‌ دادند. روی پلاکاردها نوشته بود: «سیاست شما بیش از جوراب‌ های کهنه بو می‌ دهد» و «نژادپرستی بوی گند می‌ دهد».

معترضان همچنین به تصمیم دولت برای ممنوع کردن روسری در دبستان‌ ها و کودکستان‌ ها انتقاد کردند. شماری از راهپیمایان مانند معترضان در فرانسه جلیقه زرد به تن داشتند. جلیقه‌ زرد در فرانسه به نماد اعتراض علیه دولت فرانسه و «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور این کشور تبدیل شده است.

دولت محافظه‌ کار «سباستیان کورتس» صدراعظم اتریش و معاون او «هاینتس کریستیان اشتراخه» از حزب راست پوپولیست آزاد، قوانین مهاجرت را سخت‌ تر کرده و کمک‌ به خانواده‌ های پرفرزند را کاهش داده است. اقدام اخیر اگر چه متوجه خانواده‌ های خارجی‌ تبار است، اما دامن اتریشی‌ ها را هم می‌ گیرد.

تسهیلاتی نیز توسط دولت در قوانین ایجاد شده که امکان کار تا 12 ساعت در روز و تا 60 ساعت در هفته را برای کارکنان فراهم می‌ سازد. این سیاست‌ ها باعث ناخشنودی مردم شده است.

یک هفته‌ دیگر دولت کنونی اتریش یک ساله می‌ شود. این دولت از ائتلاف حزب محافظه‌ کار مردم و حزب راست پوپولیست آزاد تشکیل شده است. منتقدان دولت اتریش را متهم می‌ کنند که به نژادپرستی و تشویش اذهان دامن می‌ زند.

 

مکان: وین، اتریش

منبع: خبرگزاری آلمان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.