مکان: فرانسه/ منبع: شبکه سی نیوز فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، از ابتدای به راه افتادن جنبش ضدسرمایه داری در فرانسه تاکنون 8 تن کشته و حدود 7000 تن نیز بازداشت یا زخمی شده اند.

 رسانه های فرانسوی اعلام کردند از دیشب تاکنون دو نفر دیگر در جریان اعتراضات ضدسرمایه داری در فرانسه کشته شده اند که با این حساب، تعداد کشته ها طی 5 هفته اعتراض، به 8 تن رسید.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد در تظاهرات روز شنبه 15 دسامبر تا ساعت 17، 168 تن در پاریس بازداشت شده اند و حدود 200 تن نیز در دیگر شهرها از جمله بوردو، تولوز و مارسی و ده ها تن نیز زخمی شده اند.

شمار تظاهرات کنندگان در پایتخت فرانسه نسبت به هفته‌ های پیش بسیار کمتر شده بود. با این حال آنها با ماموران پرشمار پلیس ضد شورش درگیر شدند. شماری از زنان معترض با شکل و شمایل ماریان، زنی که نماد انقلاب 1789 و جمهوری فرانسه است، به خیابان‌ ها آمدند. این معترضان تن‌ پوش‌ های به شکل لباس‌ های انقلابی‌ های فرانسه در قرن 18 به تن داشتند و بدن خود را نقره‌ ای رنگ کرده بودند.

فعالان جنبش جلیقه زردها در شبکه های اجتماعی با دعوت از مردم برای ادامه تظاهرات و اعتراض علیه سیاست های دولت فرانسه از مجلس این کشور خواسته اند با برگزاری رفراندوم زمینه برکناری «امانول ماکرون» رئیس جمهور را فراهم کنند.

 

مکان: فرانسه

منبع: شبکه سی نیوز فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.