مکان:پاریس، فرانسه/ منبع:یورونیوز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نزدیک به ۲۴۴ هزار تن از معترضان به تصمیم دولت در افزایش قیمت سوخت، روز گذشته-شنبه- ۱۷ نوامبر حدود ۲ هزار راه‌ مواصلاتی در فرانسه را بند آوردند.

به گزارش وزارت کشور، ۱۲۰۰ تن از این معترضان در شامگاه شنبه با تجمع در میدان «کنکورد» و در حالی که شعار می‌دادند «ماکرون استعفا»، خیابان شانزلیزه را در پاریس بستند.

به گفته این وزارتخانه، ماموران ناچار شده‌اند با شلیک گاز اشک‌آور راه‌های بزرگ مجاور را باز کنند.

اعتراضات به افزایش قیمت سوخت در فرانسه توسط احزاب سیاسی یا اتحادیه‌های کارگری آغاز نشده است و شهروندان معترض و منفرد آغازگر آن بوده‌اند.

علامت معترضان، که به آنان جلیقه‌زردها می‌گویند، پوشیدن جلیقه‌های ایمنی شب‌رنگ است که وجود آن‌ها در خودروی تمامی رانندگان فرانسوی الزامی است.

در جریان حوادث اخیر تا کنون یک تن در اثر برخورد با یک خودرو جان خود را از دست داده است.

به گفته پلیس فرانسه پس از آنکه معترضان جلوی این خودرو را می‌گیرند و به روی آن می‌کوبند، راننده دچار «وحشت ناگهانی» می‌شود و به صورت غیرعمدی پای خود را بر روی پدال گاز فشار می‌دهد . این فرد که قصد داشته دختر خردسال خود را به پزشک برساند دستگیر شده و تحت بازداشت است.

همچنین تا کنون ۱۰۶ نفر نیز زخمی شده‌اند. به گزارش وزارت کشور اغلب آنان توسط خودروهایی که قصد داشتند از مسیرهای مسدود شده به هر قیمت عبور کنند مصدوم شده‌اند.

بر اساس مصوبه جدید دولت فرانسه از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش خواهد یافت.

 

مکان:پاریس، فرانسه/ منبع:یورونیوز

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.