یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

چرا حاج احمد آقا نمی خواست رهبر شود؟

پایگاه خبری جماران: سید حمید محمدیان طی یادداشتی نوشت:

دیروز در سایت جماران مطلبی را خواندم که درباره سخنان بی پایه آقای احمد منظری نوشته شده بود. در اینکه بیت امام سالهاست از هر طرف مورد هجمه است و روزی افراطیون راست «تیر خلاص » بر ایشان می زنند و روزی افراطیون چپ بر ایشان می تازند، حرفی نیست. اما به نظرم رسید در یادداشت دیروز نکته ای مغفول مانده بود که لازم است مورد اشاره قرار گیرد.  

من با این جمله نویسنده که: «مرحوم حاج سید احمد آقا در شرائط پس از امام اگر اراده کرده بود به جای پدر بنشیند ، کسی توان مقابله نداشت» موافقم ولی به نظرم این کار اصلا  عاقلانه نبود چون شائبه وراثتی شدن حکومت و ولایت فقیه را  به وجود می آورد. مرحوم حاج احمد آقا به عنوان بزرگ ترین وارث اندیشه امام و به عنوان حافظ خط امام وظیفه داشت به گونه ای رفتار کند که گرد اتهام بر قبای زربافت اندیشه حضرتش ننشیند. توجه داشته باشیم که این وراثت نه تنها در ولایت که حتی در مرجعیت هم مورد پسند جامعه ما نیست و لذا مرجعیت از پدر به پسری منتقل نشده است. همین هم جواب اصلی به آقای احمد منتظری است. جواب اصلی آن است که حاج احمد اقا حاضر نبود شبهه وراثت به این جایگاه وارد شود. هر چند  آقازاده مرحوم آیت الله منتظری نشان داده است که چندان به اقامه دلیل بر سخنان خویش پایبند نیست. 

بگذارید همین جا سفارشی هم از زبان امام به فرزندان حاج احمد آقا داشته باشم که در مسیر خود از تخریت فلان روزنامه  و فلان سایت و فلان شخص نهراسند. خدا را در نظر بگیرند. دشمنی برخی با بیت امام خونی است؛ چپ و راست ندارد. برخی به هر قیمت می خواهند با ایشان دشمنی کنند. با خدا باشید و بلند مرتبه شوید. یا رب الرحیم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.